خبرگزاری کار ایران

دلخوش: بین فدراسیون‌ها و وزارت ورزش پشت صحنه‌های سیاسی وجود دارد!

نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس معتقد است پشت صحنه‌های سیاسی و اختلاف بین مسئولان ورزشی کشور، موجب تضعیف جایگاه فدراسیون‌های ورزشی شده و استقلال کاری آنها را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری با اشاره به اینکه بین مسئولان فدراسیون‌های ورزشی و وزارت ورزش و جوانان اختلاف بوده و پشت صحنه‌های سیاسی وجود دارد، گفت: اگر نگاه ها حرفه‌ای بود به چنین مشکلاتی برخورد نمی‌کردیم لذا سکوت مسئولان ورزشی کشورمان در خصوص نامه کمیته بین المللی المپیک (IOC) مبنی بر پیگیری چگونگی اوضاع ورزش ایران نیز می‌تواند بر همین مبنا باشد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس قانون اصل ۴۴ نظارت، سیاست گذاری و اجرا تفکیک شده است لذا در همه عرصه ها باید این قانون رعایت شود، اظهار کرد: با توجه به نکته مذکور، فدراسیون های ورزشی باید حق و حقوق خود را مطابق قانون از مسئولان مطالبه کنند و اجازه دخالت در امور را ندهند.

وی با انتقاد از وضعیت عرصه ورزش در کشور، افزود: استقلال کاری فدراسیون‌ها باید در اساسنامه‌های ورزشی ذکر شود تا بتوان به جایگاه بهتری در میان کشورهای مختلف دست یابیم.

نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اساسنامه‌های فدراسیون‌های ملی باید به تصویب فدراسیون‌های بین المللی متبوع برسد و تغییر در تبصره ٢ از ماده ١٥ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی موجب اختلال در روند این موضوع می‌شود، تصریح کرد: فدراسیون‌های ورزشی باید جدی تر با موضوعات برخورد کنند.

دلخوش اباتری با اشاره به اینکه امروزه متاسفانه برخی از رشته‌های ورزشی و ورزشکاران مورد بی توجهی قرار گرفته اند و برخی دیگر بیش از حد مورد توجه قراردارند، ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان باید بستر بهبود شرایط برای ورزشکاران و فعالیت فدراسیون‌ها را فراهم کند تا خود فدراسیون‌ها بر اساس قانون به امور حرفه‌ای خود در عرصه بین المللی بپردازند.

نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس مقررات فدراسیون‌های بین المللی دخالت دولت در امور فدراسیون‌ها امری مشکل‌زا است.

 

 

کد خبر : ۴۱۷۰۲۸