خبرگزاری کار ایران

حضور ایران در اجلاس ACD

رییس جمهور عازم جنوب شرق آسیا شد/ ویتنام نخستین مقصد روحانی

رییس جمهور کشورمان ایران صبح چهارشنبه به دعوت رسمی رییس جمهور ویتنام و با بدرقه معاون اول رییس جمهوری و مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری، عازم هانوی پایتخت این کشور شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی و چان‌دای‌کوانگ روسای جمهوری اسلامی ایران و ویتنام، در نشستی مشترک با حضور مقام‌های بلندپایه دو کشور، راه‌های تقویت بیش از پیش همکاری در عرصه‌های مورد علاقه دو طرف را مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌دهند.

مذاکره هیات‌های عالی‌رتبه و همچنین امضای چند سند همکاری میان دو کشور از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه رییس جمهور به هانوی است.

هیاتی از بخش خصوصی کشورمان نیز همزمان با سفر رئیس جمهور در ویتنام حضور دارند و در نشست مشترک راه‌های توسعه روابط اقتصادی با همتایان ویتنامی خود را بررسی می‌کنند.

رییس جمهور اسلامی ایران در ادامه سفر خود به منطقه آسیای جنوب شرقی، روز جمعه و پس از ‏پایان سفر رسمی به ویتنام، عازم کوالالامپور پایتخت مالزی می‌شود.‏

روحانی در ‏مدت اقامت خود در کوالالامپور با مقام‌های ارشد مالزی در خصوص روابط دوجانبه، از جمله در ‏عرصه‌های مختلف اقتصادی و همکاری‌های صنعتی وتکنولوژیکی گفت‌وگو خواهد کرد‎.

دیدار با نخست‌وزیر مالزی، مذاکره هیات‌های عالیرتبه دو کشور ‏و نشست با نخبگان مالزی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده روحانی در کوالالامپور است.

رییس جمهور در آخرین مرحله از ‏سفر خود به منطقه آسیای جنوب شرقی و برای شرکت در دومین اجلاس سران مجمع گفت‌وگوی ‏همکاری‌های آسیا، ACD، راهی بانکوک پایتخت تایلند می‌شود.‏

روحانی در دومین اجلاس سران مجمع گفت‌وگوی همکاری‌های آسیا‎ (ACD) ‎که متشکل از ۳۴ کشور ‏آسیایی است، ضمن سخنرانی، مواضع کشورمان را تبیین و در حاشیه اجلاس نیز دیدارهایی با مقام‌های ارشد ‏شماری از کشورها خواهد داشت.

این اجلاس با هدف رشد و توسعه در قاره آسیا، ۸ تا ۱۰ اکتبر (۱۷ تا ۱۹ مهرماه) در بانکوک برگزار ‏می‌شود‎.

مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا سال ۲۰۰۲ در جهت تعامل نزدیک‌تر اتحادیه اقتصادی اروپا و آسیا، ‏شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس، انجمن ملل آسیای جنوب شرقی و اتحادیه کشورهای ‏جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) تاسیس شد‎.

افزایش همکاری‌های اقتصادی و رشد و توسعه کشورهای آسیایی، همکاری‌های فرهنگی، گردشگری، ‏کشاورزی، محیط زیست و حمل و نقل از جمله اهداف این مجمع به شمار می‌رود‎.

نمایندگانی از بخش خصوصی کشورمان نیز همزمان با سفر رییس جمهور در این کشورها حضور ‏دارند و روابط تجاری را با همتایان خود مورد بررسی قرار خواهند داد‎.‎

کد خبر : ۴۱۶۸۶۶