خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

واکنش دانشگاه خواجه‌نصیر به تحصن دانشجویان/امکان خرید برنج ایرانی را نداریم

مدیر کل دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر به اعتراض دانشجویان این دانشگاه درباره کیفیت غذا و خوابگاه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دانشجویان دانشگاه خواجه‌نصیر در دو روز متوالی (۱۰ و ۱۱ مهرماه) در اعتراض به سنوات، وضعیت خوابگاه و غذا تجمع کردند.

لطیفی؛ مدیر کل دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به اعتراض دانشجویان این دانشگاه در ارتباط با وضعیت خوابگاه‌ها که منجر به اعتراض دانشجویان شد، اظهار داشت: قبول داریم که امکانات دانشگاه در حد هتل ۴ یا ۵ ستاره نیست، اما دانشجویان و همه بدانند که امکانات خوابگاه دانشگاه خواجه نصیر اگر در حد دانشگاه اول کشور نباشد، در حد بهترین‌هاست.

‌مدیر کل دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه بیشتر خوابگاه‌های دانشگاه با فرش پوشانده شده؛ در حالی که در سایر دانشگاه، خوابگاه‌ها فقط موکت دارند، خاطرنشان کرد: البته وضعیت تعداد خوابگاه‌های متاهلی ما در شرایط مناسبی قرار ندارد، اما برای دانشجویان روزانه هیچ مشکلی برای در اختیار دادن خوابگاه به دانشجویان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه وقتی دانشجویی سنواتی شد، دیگر نمی‌توانیم به او خوابگاه بدهیم، مگر اینکه ظرفیت خالی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: چرا که اولویت با دانشجوی جدیدالورود است؛ اگر هم بخواهیم به دانشجویان سنواتی خوابگاه بدهیم، براساس ابلاغیه صندوق رفاه، تعرفه‌ها فرق می‌کند، البته در حال حاضر به تمام دانشجویان دختر روزانه، غیر سنواتی و حتی نوبت دوم (شبانه) خوابگاه داده‌ایم.

لطیفی با اشاره به اینکه برای تعدادی از دانشجویان شبانه (پسران و نه دختران) مشکلاتی در ارتباط با خوابگاه وجود دارد، گفت: تلاش داریم؛ این مشکل نیز برای دانشجویان حل شود. البته قانونا و به دلیل محدودیت‌های اداری و بالادستی، هیچ وظیفه‌ای نداریم که خوابگاه در اختیار این دانشجویان قرار دهیم، البته در حال حاضر به دنبال شناسایی ظرفیت‌های خالی هستیم؛ در حال حاضر ۱۱۰ - ۱۲۰ دانشجو ورودی ۹۵ متقاضی خوابگاه هستند که در تلاش هستیم با خالی شدن ظرفیت‌ها، خوابگاه در اختیارشان قرار دهیم تا شرمنده آن‌ها نباشیم.

مدیر کل دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر همچنین درباره کیفیت غذای دانشجویان توضیح داد و گفت: تا جایی که امکان داشته، درباره نوع و انتخاب غذا با دانشجویان با مدارا رفتار شده و مثلا اگر گفته‌اند؛ فلان غذا حذف شود؛ دیگر پخته نشده است، اما به طور مثال دانشجویان در تمامی دانشگاه‌ها خواستار این هستند که برنج ایرانی با کیفیت عالی و یا بهترین گوشت گرم طبخ شود که این موضوع از اعتبارات دانشگاه‌ها خارج است.

وی با بیان اینکه در ارتباط با غذا، نمره غذای دانشجویی در بهترین دانشگاه کشور، ۷۰ - ۷۵ از ۱۰۰ و نمره بد‌ترین غذا ۶۰ - ۶۵ از ۱۰۰ است، گفت: بنابرین خیلی اختلاف زیادی وجود ندارد، اما دانشجو انتظارش بیش از اینهاست.

لطیفی با اشاره به اینکه نیروی انسانی که برای طبخ غذا استفاده می‌شود، نیروی انسانی هتل آزادی که نیست، گفت: عوامل مختلفی برای غذا موثر هستند، نخست نیروی انسانی است؛ دوم تجهیزات است که ۷۰ تا۸۰ درصد تجهیزات دانشگاه خواجه نصیر در سه سال اخیر مکانیزه و نو شده است. عامل سوم مواد غذایی است که تاثیر بر کیفیت غذا دارد و اصلی‌ترین عامل گوشت و برنج است. در خواجه نصیر گوشت گوساله یخی استفاده می‌شود و در برخی دانشگاه‌ها گوشت برزیلی هم استفاده می‌کنند، اما در دانشگاه ما بهترین حبوبات و روغن را خریداری می‌شود.

مدیر کل دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه بهترین آشپز و نیروی انسانی خواستار حقوق ۸ تا ۱۰ میلیونی است که از اعتبار دانشگاه خارج است، افزود: در حال حاضر ما به سر آشپز در دانشگاه ۲ میلیون تومان حقوق می‌دهیم. تنها دانشگاهی که نیروی انسانی را در تابستان داشتیم و تحت آموزش بین‌المللی طبخ غذا قرار گرفتند، دانشگاه خواجه نصیر است.

کد خبر : ۴۱۶۸۶۵