خبرگزاری کار ایران

مصوبه پارلمان عراق درباره حضور نظامی ترکیه در خاک این کشور

پارلمان عراق با اشغالگر خواندن نظامیان ترکیه در خاک این کشور، طرحی تصویب کرد که در آن از دولت بغداد خواسته شده است تا اقدامات لازم را برای خارج کردن نیروهای ترکیه انجام دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، پارلمان عراق، روز سه‌شنبه مصوبه پارلمان ترکیه درباره تمدید یک‌ساله ماموریت نیروهای ارتش ترکیه در عراق و سوریه را رد کرد و خواستار احضار سفیر ترکیه در بغداد و تحویل یادداشتی اعتراض‌آمیز در این رابطه به وی شد.

در همین راستا، یک منبع پارلمانی اعلام کرد نمایندگان پارلمان عراق نیروهای نظامی ترکیه را در این کشور اشغالگر توصیف کردند و با تصویب طرحی، خواستار احضار سفیر ترکیه برای تحویل یادداشت اعتراض‌آمیز به او شدند.

در مقابل، وزارت خارجه ترکیه از طرح محکومیت حضور نظامیان ترکیه در عراق در پارلمان این کشور،  به شدت انتقاد و آن را محکوم کرد.

وزارت خارجه ترکیه با اشاره به اتهاماتی که علیه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور در طرح پارلمان عراق مطرح شده است، با اعلام اعتراض شدید ترکیه این اتهامات را غیر قابل قبول دانست.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است، از دیدگاه ترکیه، که همواره در کنار مردم عراق بوده و با تمام امکانات خود از مردم عراق حمایت کرده است، طرح اخیر پارلمان عراق بیانگر دیدگاه اکثریت مردم این کشور نیست.
کد خبر : ۴۱۶۸۶۴