خبرگزاری کار ایران

جولیان آسانژ:

ویکی‌لیکس به زودی درباره انتخابات آمریکا مطالب مهمی منتشر می‌کند

موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس گفت که این پایگاه اینترنتی تا پیش از انتخابات ماه نوامبر مطالب مهمی را انتشار خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جولیان آسانژ» موسس ویکی‌لیکس، امروز – سه‌شنبه – در دهمین سالگرد تاسیس این سایت افشاگر، وعده داد تا مطالب جدید «مهمی» درباره انتخابات آمریکا قبل از ماه نوامبر منتشر کند.  

آسانژ گفت که «انتظارات بالایی در آمریکا» در رابطه با این مطالب وجود دارد و اسناد با «شمار بالای زوایای خود» به «بسیاری از این انتظارات پاسخ خواهد داد.»

وی که به صورت آنلاین در یک مراسم در برلین سخن می‌گفت، افزود :«آیا این مطالب زوایای جالبی از سیستم قدرت در آمریکا منتشر خواهد کرد؟ بله اینگونه خواهد بود.»

موسس ویکی‌لیکس همچنین گفت که امیدواریم در طول ۱۰ هفته آینده، هر هفته یک مطلب انتشار دهیم. وی قول داد که اسنادی در رابطه با جنگ، سلاح‌ها،‌ نفت، گوگل و کنترل جمعی اطلاعاتی انتشار دهد.

آسانژ – که از سفارت اکوادور در لندن سخن می‌گفت – تاکید کرد که ویکی‌لیکس عامل انتشار بیش از ۱۰ میلیون سند در دهه گذشته است که همه این اسناد محرمانه اسرار دولتی و تجاری را منتشر کردند.

وی قول داد که این سایت فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهد و با اعضا و همکاران رسانه‌ای جدید،‌ طرح‌هایی برای استخدام ۱۰۰ روزنامه‌نگار دیگر در سه سال آینده دارد.

آسانژ افزود: «به ارتشی نیاز داریم که از ما در برابر فشار‌هایی که در حال گسترش است،‌ دفاع کند.»

در زمان کنوانسیون حزب دموکراتیک در ماه جولای،‌ ویکی‌لیکس حدود ۲۰ هزار ایمیل داخلی رهبران این حزب منتشر کرد که از حمایت آنها از کلینتون در جریان کنوانسیون مقدماتی این حزب حکایت داشت.

آسانژ اعلام کرد که ویکی‌لیکس هم اکنون از سوی عوامل کلینتون تحت فشار قرار دارد. البته وی همچنین قول داد که به «انتشار اسناد برای دفاع از خود ادامه دهد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا با «دونالد ترامپ»، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا احساس نزدیکی و همبستگی می‌کند، گفت: «‌من به شخصه با همه انسان‌ها احساس همبستگی و نزدیکی می‌کنم. اگر انسان‌ها را درک کنید، ممکن است برایشان متاسف باشید. من مطمئنا برای هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ متاسفم. این دو کسانی هستند که از تمایلات شخصی خود انباشته هستند.»  

 

 

 

کد خبر : ۴۱۶۷۵۶