خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری:

افرادی سالم و کاردان در تأمین اجتماعی مشغول کارند

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۷۴۰

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری، در دیدار مدیرعامل و مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی گفت: از اینکه یک گروه افراد سالم، کاردان، کارشناس و دلسوز و متدین با وحدت در سازمان تأمین اجتماعی مشغول خدمت به مردم هستند، بسیار خوشحالم.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری اظهار داشت: باعث خوشحالی است که دکتر نوربخش مسئولیت سازمان تأمین اجتماعی را بر عهده دارند ؛ کسی که مسائل این سازمان را با تمام وجود و با گوشت و پوست خود درک کرده و اینگونه نیست که افرادی مبتدی و خارج از این سازمان مدیریت این مجموعه با اهمیت را بر عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه نکته تأسف بار این است که تأمین اجتماعی برای مسئولین کشور به درستی معرفی نشده است، افزود: دولتها نگاه صحیحی به این سازمان نداشته اند و در دولت قبل این وضعیت تشدید شد و مثل بسیاری جاهای دیگر، در آن 8 سال آسیبی به مملکت رسید که به سادگی قابل جبران نیست.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری بر لزوم ارائه گزارش وضعیت سازمان تأمین اجتماعی به مسئولان کشور، تأکید کرد و گفت: در رابطه با اعلام شرایط و معرفی وضعیت سازمان تأمین اجتماعی به مسئولان کشور اقدام کنید و شناخت آنها را از این سازمان مهم بیشتر کنید.

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری اطلاع رسانی و فرهنگ سازی صحیح وضعیت سازمان تأمین اجتماعی برای عموم مردم را از دیگر مسائل دارای اهمیت برشمرد و افزود: برای تبیین و معرفی تأمین اجتماعی برای عموم مردم به اندازه کافی فعالیت صورت نگرفته است و باید وضعیت این سازمان و خدماتی که ارائه می دهد را به نحو صحیح معرفی کنید.

سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در این دیدار به معرفی تأمین اجتماعی و خدمات متنوع آن پرداخت و گفت: سازمان تأمین اجتماعی به 42 میلیون نفر از جمعیت کشور خدمت رسانی می کند که شامل کارگران و بازنشستگان و اعضای خانواده آنان هستند.

وی افزود: در مورد بازنشستگان تأمین اجتماعی و خانواده آنان که 5 میلیون و 200 هزار نفر هستند، تمامی ابعاد زندگی آنان اعم از دریافت خدمات درمانی و امرار معاش آنان متأثر از سازمان تأمین اجتماعی است.

نوربخش با بیان اینکه بخش اعظم هزینه خدمات سازمان تأمین اجتماعی از محل منابع حق بیمه کارگران بدست می آید، گفت: در سال جاری ماهیانه 5200 میلیارد تومان برای خدمت رسانی به بیمه شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی هزینه می شود که مقایسه این هزینه با بودجه عمومی کشور نشان دهنده اهمیت سازمان تأمین اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی همواره نسبت به انجام به موقع تعهدات اقدام کرده است، گفت: تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در قبال بیمه شدگان و بازنشستگان قطعی است و به موقع و بدون تأخیر پرداخت می شود.

نوربخش در ادامه شرایط سازمان تأمین اجتماعی را نسبت به سایر صندوق ها و سازمان های بیمه ای کشور مناسب ارزیابی کرد و گفت: اکثریت صندوق های بیمه ای در کشور ما از سالها قبل از وضعیت تعادل بین منابع و مصارف خارج شده اند و تنها سازمان تأمین اجتماعی است که به این وضعیت نرسیده و تعادل بین منابع و مصارف سازمان همچنان برقرار است.

وی با بیان اینکه ضریب پشتیبانی در سازمان های بیمه گر دارای اهمیت فراوان است، اظهار داشت: این ضریب تعداد بیمه پردازان را نسبت به مستمری بگیران نشان می دهد که در سازمان تأمین اجتماعی در حدود 2/6 است. به این معنی که در ازای هر بازنشسته و مستمری بگیر 2/6 نفر بیمه پرداز در این سازمان وجود دارد.

نوربخش گفت: در صورتی که این ضریب به 5 و کمتر از آن برسد سازمان بیمه گر از مرز تعادل بین منابع و مصارف خارج خواهد شد و مشکلات جدی از نظر بیمه ای ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی با مشارکت کارگران، کارفرمایان و دولت شکل گرفته است، گفت: دولت در این سازمان نقش تضامنی دارد و مشارکت دولت به معنی تعهد و تضمین خدمت رسانی این سازمان به ذی نفعان است. سازمان تأمین اجتماعی به صورت بین نسلی به فعالیت می پردازد و حق بیمه ای که از یک نسل دریافت می شود برای پرداخت مستمری به نسل دیگری هزینه می شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: گزارش وضعیت کلی سازمان تأمین اجتماعی همراه با پیشنهاداتی برای پیشگیری از بروز مشکلات در آینده به مقامات عالی رتبه کشور ارائه شده است و امیدواریم این گزارش در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

نوربخش افزود: پیگیری ها و اقداماتی در رابطه با تدوین و ابلاغ سیاستهای کلی مقام معظم رهبری در حوزه بیمه و تأمین اجتماعی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال انجام است و امیدواریم در آینده نزدیک و با ابلاغ این سیاستها شاهد گشایش در سازمان تأمین اجتماعی و تسهیل خدمت رسانی این سازمان باشیم.

در این دیدار قائم مقام و تعدادی از مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی گزارش اقدامات حوزه تخصصی خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز