خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد خبر داد:

رشد اقتصادی 5 درصدی در کشور تا پایان امسال محقق می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به بهبود شرایط اقتصادی کشور گفت: امیدواریم با شرایط موجود رشد اقتصادی 5 درصدی تا پایان امسال محقق شود.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، علی طیب نیا صبح امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان اظهار داشت: بر اساس ارزیابی های انجام شده، اقتصاد کشور در ابتدای امسال شرایط مناسبی را داشته است.

وی افزود: رشد اقتصادی کشور در سه ماهه نخست امسال نشان داده است که رشد اقتصادی 5 درصدی تا پایان سال دست یافتنی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه دشمن یک جنگ تمام عیار اقتصادی را پس از ناکامی در نبرد نظامی علیه ملت ما آغاز کرد گفت: ملت بزرگ ایران با پایداری و مقاومت خود به تأسی از نهضت عاشورا و امام حسین(ع) دشمن را در نبرد اقتصادی نیز تسلیم کرد.

طیب نیا افزود: این پایداری ملت ایران سبب شده است غربی ها در مذاکرات هسته ای حق غنی سازی را در استفاده صلح آمیز را برای ایران به رسمیت بشناسد.

وی با اشاره به اینکه پایداری ملت ایران سبب رفع تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران شده است گفت: ممکن است همه تحریم ها لغو نشده باشد؛ اما باید بدانیم اگر تحریم ها در گذشته ادامه می یافت و وارد مرحله دوم می شد؛ مشکلات بسیار زیادی را برای اقتصاد ایران ایجاد می کرد.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: دشمن به خوبی دریافته بود که اقتصاد ایران چه ضعف هایی دارد و وابستگی اقتصاد ایران به نفت را به عنوان یک مشکل اساسی به خوبی درک کرده بود و با استفاده از همین موضوع قصد فشار به اقتصاد ایران برای اعمال سلطه گری خود داشت؛ اما ملت ایران با پایداری خود دشمنان را ناکام گذاشتند.

 

کد خبر : ۴۱۶۷۳۳