خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برنامه دیدار لاریجانی با وزیر اقتصاد آلمان در دستور کار نبوده است

رییس اداره اخبار مجلس گفت: برنامه دیدار لاریجانی با وزیر اقتصاد آلمان در دستور کار نبوده که بخواهد لغو شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، زیگمار گابریل وزیر اقتصاد آلمان و معاون صدراعظم این کشور که در راستای سفری اقتصادی و برای شرکت در پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و آلمان به کشورمان آمده، با علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی و بیژن زنگنه وزیر نفت دیدار کرد.

خبرگزاری رویترز خبر داده که بدون آنکه دلیلی از سوی طرف ایرانی لغو شود، برنامه دیدار علی لاریجانی با گابریل لغو شده است اما کاوه احمدی رییس اداره اخبار مجلس با رد چنین موضوعی به ایلنا گفت که اصلا برنامه دیدار علی لاریجانی و زیگمار گابریل در دستور کار پارلمان نبوده که بخواهد لغو شود و احتمالا این خبر لغو از یک رسانه آلمانی آمده اما چنین چیزی صحت نداشته و برنامه دیداری وجود نداشته است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه کشورمان در انتقاد به اظهارات زیگمار گابریل گفته بود که اگر به جای دولت محترم و وزیر امور خارجه بودم قطعا اجازه نمی‌دادم چنین شخصی وارد کشور شود.

محمدباقر نوبخت نیز در توضیح این موضوع با تاکید اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند برای ما شرط قائل شود، گفت: وزیر اقتصاد آلمان به من گفت صحبت‌هایم را تحریف کرده‌اند.

نشریه اشپیگل به نقل از گابریل نوشته است که ایران فقط زمانی می‎تواند روابط عادی و دوستانه‎ای با آلمان داشته باشد که اسراییل را به رسمیت بشناسد که نوبخت گفت این موضوع تحریف شده است. با اینهمه او پیش از ورود به ایران گفته بود که قصد داریم از دولت کنونی و مسیرش برای بازگشایی در‌های ورود به جهان حمایت کنیم.

بهرام قاسمی نیز در واکنش به این اظهارات گفته است: مناسبات ایران و آلمان بر پایه منافع و احترام متقابل بنا شده و در این رابطه هیچگونه پیش شرطی پذیرفتنی نیست و دخالت هرگونه عامل ثالث را کاملا مردود و مخل روابط دوجانبه می‌دانیم.

کد خبر : ۴۱۶۷۱۳