خبرگزاری کار ایران

برگزاری چهارمین همایش بین الملی خودرو

چهارمین همایش بین الملی خودرو با محوریت فروش و خدمات پس از فروش 24 و 25 آبان ماه امسال برگزار می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از "شاتا" دبیر این همایش گفت:  مهم ترین محورهای این همایش را شناسایی سهم خدمات در ارتقای برند ، آسیب شناسی زنجیره خدمات پس از فروش ، مولفه های موثر در رضایت مندی و وفاداری مشتریان و حاکمیت قوانین در موضوع خدمات برشمرد.

ساسان قربانی با بیان اینکه  در این کنفرانس مهمانانی از کشورهای فرانسه ،  آلمان ، هند ، ژاپن ، چین ، تونس ، آمریکای لاتین، برزیل و مکزیک حضور دارند افزود: با توجه به مذاکرات و نهایی شدن آنها قرارداد یا تفاهم نامه هایی در حین برگزاری کنفرانس امضا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال 95 به دلیل شرایط پس از برجام سال نتیجه گیری در بخش خودرو و امضای قرارداد های مختلف است و روز اول این همایش به موضوع صنعت خودرو اختصاص دارد تصریح کرد: روز دوم نیز به موضع خدمات پس از فروش و لزوم ارتقای این خدمات خواهیم پرداخت.

سخنگوی چهارمین کنفرانس بین المللی خودرو در زمینه امضای قرارداد با رنوی فرانسه نیز اعلام کرد : وزارت صنعت به صورت جدی به همه شرکت های بزرگ خودروسازی که سابقه همکاری با ما دارند اعلام کرده است که تولید خودرو در ایران باید با رویکرد 40 درصد داخلی سازی تولید شود.

قربانی با بیان اینکه اگر توافقات به صورت جدی اجرا شود قراردادهای امضا شده و در حال امضا بستر قطعه سازی را فراهم می کند و تکنولوژی هم منتقل می شود افزود: باید بخشی از تولیدات شان صادر شود و تولید قطعه و خودرو با هدف صادرات انجام گیرد.

وی ادامه داد: اگر چارچوب ها و مقررات رعایت شود مشکلی پیش نخواهد آمد و سازمان گسترش بعد از فعال شدن این طرح ها باید سهام را به بخش خصوصی واگذار کند و سهام آن به 20 درصد تقلیل یابد.

ساسان قربانی با اشاره به اینکه بخش خصوصی چندان به سرمایه گذاری های بزرگ رغبت ندارد گفت: این مجموعه به عنوان تسهیل کننده فرآیند توسعه با این سیاست وارد می شود که کمک کند تا این صنعت شکل بگیرد.

به گفته قربانی با توجه به قرارداد رنو با ایران 400 میلیون دلار سرمایه وارد کشور می شود و مزیتها قابل مقایسه با درصد سهم ایران نیست اما ساخت قطعات با کیفیت خود مزیت است.

همچنین رییس انجمن خودروسازان کشور گفت : پس از رفع تحریمها به سمت توسعه محصولات می رویم و با قرار داد با پژو اولین نمونه اواخر سال به بازار می آید.

احمد نعمت بخش افزود : با توجه به قرارداد و صادرات 30 درصددی محصولات و استفاده 40 درصدی از ساخت داخل ارتقای قطعه سازان و خدمات پس از فروش را شاهد خواهیم بود.

در ادامه نشست طاهریان از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت : رضایت خدمات پس از فروش در سال 95  با توجه به رشد 35 درصدی فروش بیشتر شده است.

 وی افزود : شاخص تحلیل خودرو  درصد میزان رضایت مندی نسبت به  سال 94 ، 11.8بیشتر بوده است.

 

کد خبر : ۴۱۶۶۹۰