خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در سپاه:

انقلاب را غرش موشک‌ها حفظ کرده نه لبخند دیپلمات‌ها/ توقع نداشته باشیم رهبری پشت صحنه‌ها را بگوید

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: غرش موشکهای فرزندان رشید اسلام انقلاب اسلامی را حفظ کرده است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در کنگره ملی ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه پیشتازی روحانیت در جامعه الزاماتی دارد، افزود: باید به الزامات پیشتازی روحانیت توجه کرد و همچنین به این مسئله توجه شود که پیشتازی جوهره می‌خواهد و الزاماتی دارد.

وی بیان کرد: این معیار‌ها برای انقلابی‌گری، پیشتازی و رهبری فکری، معنوی و بصیرتی جامعه قابل استفاده است. اولین معیار پیشتازی روحانیت در جامعه همسویی با ولی فقیه در حکومت دینی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در مسائل جامعه و اداره کشور با متغیرهای زیادی روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: سوال این است که مرجع صدور حکم در متغیرهای اجتماعی بر عهده کیست؟ این مرجع صدور حکم یا پیامبر (ص)، امام معصوم (ع) و یا ولی‌فقیه است و کس دیگری در عرض ولی فقیه نمی‌تواند در عرصه اداره کشور حکم صادر کند.

سعیدی تصریح کرد: ما معتقدیم ولی فقیه در موضوعات حجیت، تبعیت، نصب، رسالت و اختیارات با پیامبر (ص) و امام معصوم (ع) اشتراک دارد و از این جهت تفاوتی بین ولی فقیه با امام معصوم (ع) و پیامبر (ص) نیست نه اینکه می‌خواهیم بگوییم همه شئون امام معصوم (ع) و پیامبر (ص) را ولی فقیه دارد.

او ادامه داد: اولین معیار پیشتازی روحانیت، منبری‌ها، هیات‌ها، مداحان و همه اقشار جامعه این است که با ولی فقیه همسو، هم جهت و در تبعیت بدون چون و چرا تبعیت کنند. دومین معیار پیشتازی تعبد است، متعبد‌ترین انسان‌ها کسانی بودند که در کربلا همراه اباعبدالله الحسین (ع) حرکت کردند و نپرسیدند که ما را برای چه می‌برید؟ چراکه برای امام حسین (ع) بیان پشت صحنه امکان‌پذیر نبود. کربلا باطن و ظاهری دارد و آنچه اتفاق افتاده ظاهر قیام امام حسین (ع) بوده است و پشت صحنه را به دلیل قابل بیان نبودن پهنه حماسه عاشورا برای کسی بیان نکرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: اگر امروز برخی از مصالح را مقام معظم رهبری بیان می‌کند نباید توقع داشته باشیم که رهبری پشت صحنه را هم برای ما بگوید، در برخی جا‌ها ناچار می‌شوند هزینه پرداخت کنند و بخشی از فلسفه را بگویند. برخی مسائل باید چندین سال طول بکشد تا بیان شود.

سعیدی تاکید کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب صلاح نمی‌داند فلان فرد در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود اگر رهبری را فصل‌الخطاب می‌دانیم باید لبیک یا خامنه‌ای بگوییم. وقتی مقام معظم رهبری تاکید بر اقتصاد مقاومتی و بحث نفوذ دارند، این مسائل فلسفه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه سومین معیار پیشتازی روحانیت در جامعه درک درست مقتضیات زمان است، تصریح کرد: ما با متغیرهای زیادی روبرو هستیم. مقام معظم رهبری می‌فرماید به مقدسات اهل سنت توهین نکنید. بیان این مسئله فلسفه‌ای دارد. خدمت به اهل بیت (ع) هزاران راه دارد. چهار نوع اهل سنت داریم یک گروه همچون حماس و جهاد اسلامی فلسطین با ما هم پیمان‌اند، دسته دوم اهل سنت سنتی در کشورهای پاکستان، افغانستان، اندونزی و مالزی دل‌هایشان با ماست و دعا می‌کنند که نظام مقدس جمهوری اسلامی بتواند شاخ آمریکا را بشکند بنابراین امیدشان ما هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دسته سوم اهل سنت سکولار هستند که با ما درگیر نیستند و تنها فرقه وهابی و تکفیری با ما درگیر هستند و هر چهار دسته خلیفه اول، دوم و سوم را مقدس می‌دانند بنابراین وقتی برخی منبری‌ها، نویسندگان و مداحان به اهل سنت توهین و حمله می‌کنند باید بدانند که این موضوع دوست داشتن و خدمت به اهل بیت (ع) نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه تکنولوژی موشک فجر ۵ در غزه به دست توانای فرزندان کشور ما انتقال داده شده است، تاکید کرد: همه این مسئله را می‌دانند و این خدمت به اهل بیت (ع) است چرا بعضی‌ها این مسئله را نمی‌فهمند و به آن توجه ندارند.

او افزود: باید در عزاداری‌های خود تحولاتی را ایجاد کنیم چرا که متأسفانه عزاداری‌های ما دارد به سمت‌های دیگری می‌رود. مقتضیات عوض شده‌اند و دیگر افکار پنهان نمی‌مانند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: این عالمی که امروز ما را با ژاپن و آلمان مقایسه می‌کند و می‌گوید این دو کشور سلاح خود را کنار گذاشته‌اند و به دنبال علم و صنعت رفته‌اند و منظورش این است که ما هم همین کار را انجام دهیم، مگر ما چه نسبتی با آلمان پس از جنگ جهانی داریم؟ این چه مقایسه‌ای بین ما و آن دو کشور است؟ این دو کشور هم اکنون صندوق پول آمریکا هستند.

سعیدی تصریح کرد: آن چیزی که انقلاب اسلامی را حفظ کرده است، لبخند دیپلمات‌ها نبود بلکه غرش موشک‌های فرزندان رشید اسلام بوده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از عامل پیشتازی روحانیت در جامعه شناخت جریانات، تحولات، جرأت و شجاعت در بیان نظر و اعلام مواضع است. روحانیت باید به عنوان دیده‌بانان جامعه و پاسداران مغز‌ها تحولات را رصد کنند، به موقع از مواضع رهبری حمایت و اعلام نظر کنند و زمینه آشنایی و آگاهی مردم و افکار عمومی جامعه را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که اعلام مواضع در برابر دشمنان و بیگانگان یکی از اصول پیشتازی روحانیت است، خاطرنشان کرد: برخی از ائمه جمعه و بزرگان دیگر استان‌ها در تماس‌هایی با بنده اعلام می‌کردند که سپاه با ما مشکل دارد که بعد از پیگیری موضوع می‌گفتند بعد از هشت ماه از فتنه ۸۸ هنوز خطیب جمعه ما تاکنون یک کلام در این رابطه صحبت نکرده است.

سعیدی افزود: اعلام موضع در برابر مواضع انحرافی برخی از دولتمردان و مسئولان یکی دیگر از اصول پیشتازی روحانیت است چرا که در طول ۳۷سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی با چالش‌ها و موضع‌گیری‌هایی روبرو بودیم که با خطوط امام و رهبری سازگاری نداشتند. این مسائل را روحانیت باید به مردم بگویند و در مقابل آنها اعلام موضع کنند.

وی با اشاره به اینکه اعلام موضع در برابر احزاب و جریان‌های انحرافی چهارمین معیار پیشتازی روحانیت است، تصریح کرد: در روزنامه‌ها و سایت‌ها احزاب مواضعی را اعلام می‌کنند که این مواضع انحراف و خطاست. چرا برخی‌ها موضع نمی‌گیرند؟ یکی دیگر از این معیار‌ها جریان‌شناسی است. برخی حوادث و پدیده‌ها موردی و بدون عقبه هستند و برخی نیز پشت صحنه و روی صحنه دارند که باید این‌ها را شناخت. داشتن عقبه، پشت صحنه و روی صحنه، پیچیدگی، قابلیت تکرار شدن و زمان بر بودن از ویژگی‌های حوادث جریانی است که می‌توان از نمونه‌های آن به حادثه عاشورا و فتنه ۸۸ اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فتنه ۸۸ که جز حوادث جریانی است شناخته نشد و هم اکنون‌‌ همان کسانی که این فتنه را طراحی کردند روی صحنه در حال کار کردن برای مسائل بعدی و آینده هستند. غربگرایی در ایران پیشینه و عقبه دارد باید نگاه کرد، چه کسانی دنبال این بودند که ایران را به کام غرب ببرند؟ این مسئله در دوره مشروطیت، نهضت ملی و دولت موقت وجود داشت و این مسئله همین‌طور ادامه داشت.

سعیدی با بیان اینکه یکی ار طبقاتی که در این جامعه مظلوم واقع شده، روحانیت بوده است، اضافه کرد: روزی تصور این بود که ۱۵۰۰ شهید روحانی در کشور داریم اما تاکنون ۴۳۰۰ شهید روحانی در کشور شناسایی شده است. نقش روحانیت در دفاع مقدس را تدوین خواهیم کرد و در این زمینه موزه‌ای در تهران ایجاد و راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر : ۴۱۶۶۸۹