خبرگزاری کار ایران

معاون بنیاد شهید خبر داد؛

پرداخت 30 هزار میلیارد ریال از مطالبات ایثارگران

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۶۷۰

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت 30 هزار میلیارد ریال از مطالبات ایثارگران خبر داد.

به گزارش ایلنا از بنیاد شهید، مهدی ایزدی با اعلام این مطلب افزود: در زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید، مطالبات جامعه ایثارگری بیش از 38 هزار میلیارد ریال شامل مواردی چون پاداش پایان خدمت خانواده شهدا، طلب آزادگان بابت حقوق دوران اسارت، حقوق حالت اشتغال جانبازان از زمان صدور رای حالت اشتغال تا برقراری حقوق و مابه التفاوت حقوق برخی از خانواده های شهدا بود.

به گفته وی، این مطالبات مربوط به معوقات ایثارگران تا سال 1390 بود و معوقات سال 1391 نیز برای 9 استان به صورت کامل پرداخت شده است و پرداخت بقیه معوقات تا پایان سال 1393 نیز در دستور کار پیگیری قرار دارد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین از معرفی بیش از 53 هزار ایثارگر جهت دریافت تسهیلات خرید مسکن خبر داد و گفت: حدود هفت هزار ایثارگر واجد شرایط نیز در سال 1394 زمین یا وجه ریالی ما به ازای زمین را دریافت کرده اند.

ایزدی در ادامه افزود: همچنین برای بیش از 600 هزار تن از ایثارگران پوشش بیمه ای عمر و حوادث برقرار شده و پرونده بیش از 35 هزار تن نیز در کمیسیون احراز بررسی شده است.

وی یادآورشد: 12 هزار و 936 از ایثارگران نیز به کمیسیون های حالت اشتغال معرفی شده اند که امیدواریم با همت و همراهی تمام دستگاه های اجرایی، سپاسگزاری از ایثارگران به نحو مطلوبی انجام شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید در ادامه افزود: تسریع در ساماندهی گلزار شهدا به عنوان سند ماندگار فرهنگی برای حفظ آثار فرهنگی شهدا ضروری است.

وی در خصوص شهدای مدافع حرم نیز اظهار داشت: بنیادشهید در خصوص این شهدای گرانقدر با جدیت و به نحو احسن وظیفه خود را انجام داده است، اما متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که بعضی اوقات عمدا یا سهوا، اطلاع رسانی نادرستی در خصوص گلزارها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می شود.

ایزدی به موضوع مرمت و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا اشاره کرد و ادامه داد: در طول پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در برخی از گلزارها، دفن پیکر مطهر شهدا به صورت منظم و اصولی انجام نشده بود و در حال حاضر نیز بسیاری از قبور شرایط مناسبی ندارند و این موضوعات لزوم مرمت و مناسب سازی این قبور را ایجاب کرده است، نیاز داریم این قبور به عنوان آثار فرهنگی فاخر و ارزشمند در تاریخ باقی بمانند.

ایزدی اعلام کرد: در حال حاضر از تعداد حدود 19 هزار گلزار شهدای سراسر کشور بیش از 13 هزار گلزار ساماندهی شده است که همه این کارها با کسب نظر و رضایت خانواده های شهدا انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: همچنین 759 گلزار مطهر شهید ساماندهی شده است و بیش از هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه از طریق صندوق قرض الحسنه شاهد پرداخت شده است.

ایزدی افزود: عملکرد بنیاد شهید در این بخش از نظر عموم خانواده های معظم شهدا قابل قبول است، هر چند هر کاری انجام شود ممکن است، در کنار آن اشکالات کوچکی نیز بروز کند، اما نباید از آن اشکالات در جهت تخریب چهره دستگاه مجری طرح سوءاستفاده کرد و اصل کار را تحت الشعاع قرار داد.

وی اضافه کرد: هر فردی انتقاد و یا طرحی برای اجرای بهتر این کار دارد، ایده و نظر خود را به بنیاد ارائه دهد، اما تخریب بی منطق فعالیت ها در برخی رسانه ها هیچ سودی در پی نخواهد داشت.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید تصریح کرد: در زمینه ارائه خدمت طبیعتا تسهیل در ارائه خدمات به ویژه به صورت الکترونیکی به ایثارگران از اولویت های کاری بنیادشهید است که این اقدام می تواند هم سرعت عمل را بالا ببرد و ضریب خطا را کاهش دهد.

ایزدی گفت: در همین راستا دولت الکترونیک و شبکه های الکترونیکی خدماتی در حال توسعه هستند و ضرورت تحقق دولت الکترونیک اجتناب ناپذیر است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص اقدامات انجام شده از سوی بخش مددکاری بنیاد در زمینه آسیب های اجتماعی جامعه ایثارگران گفت: خوشبختانه ضریب آسیب های اجتماعی بین ایثارگران از متوسط جامعه بسیار پایین تر است و نشان گر این است که در کنار اعتقادات و ارزش هایی که در بین جامعه ایثارگری وجود دارد، حوزه مددکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران فعال است و وظایف خود را به خوبی دنبال می کند.

ایزدی خاطرنشان کرد: شهدا و ایثارگران بدون کوچک ترین انگیزه مادی برای دفاع از اسلام، انقلاب و کشور به جبهه های نبرد شتافتند و امروز نمی توان با هیچ نوع خدمت مادی فداکاری های آنان را جبران کرد، اما خدمات رسانی به این عزیزان کمترین و کوچک ترین کاری است که می توان در قبال کار بسیار بزرگ آنان انجام داد.

وی ادامه داد: در طول انقلاب اسلامی تمام دولت ها خود را مکلف به ارائه خدمات به این افراد دانستند و دولت تدبیر و امید نیز با همین رویکرد و به دور از شعار و تبلیغات، در صدد خدمات رسانی به ایثارگران است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از اقدامات مهم انجام شده در بنیاد شهید در دولت تدبیر و امید را ایجاد فضای آرامش و تعامل مناسب بین بنیاد و ایثارگران عنوان کرد و گفت: یکی از اقدامات مهم در این راستا اجرای طرح سپاس و دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول هر سال بیش از 400 هزار دیدار توسط مجموعه مدیران و کارکنان بنیاد شهید و سایر دستگاه ها انجام شده است و حضور مسئولان بین خانواده های شهدا و ایثارگران باعث ایجاد ارتباط موثر و مناسبی شده است.

ایزدی افزود: در حال حاضر نقش بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان مطالبه گر حقوق ایثارگران و ناظر بر اجرای درست قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران تثبیت شده است.

وی اضافه کرد: تمام تلاش بنیاد شهید و امور ایثارگران شفاف سازی قوانین و اجرایی شدن آنهاست و در این راستا بخش های زیادی از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی شده است.

وی همچنین در بخش اشتغال ایثارگران نیز گفت: با وجود اینکه در 3 سال اخیر میزان جذب نیرو در دستگاه های دولتی در سطح پایین خود قرار داشته است، اما بنیاد تلاش کرده است بیش از 25 درصد سهمیه استخدامی ایثارگران را برای این افراد جذب کند.

ایزدی افزود: در کنار آن موضوع اطلاع رسانی شغلی، برگزاری کارگاه های شغلی، مشاوره شغلی فنی و تخصصی، اردوهای راه اشتغال، آموزش های فنی و مهارتی، طرح آموزش های کارورزی، طرح رابطان اشتغال پرداخت سرانه بیمه سهم خویش فرما در کارگاه های بخش خصوصی انجام شده است.

وی اظهار داشت: اقداماتی که طی سال 1394 در بحث استخدام در دستگاه های دولتی و غیردولتی و استفاده از تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های خود اشتغالی انجام شده است، منجر به ایجاد شغل برای بیش از 19 هزار ایثارگر شده است.

براساس آمار بنیاد شهید، شمار جانبازان کشور 546 هزار و 108 تن است که از این تعداد 320 هزار و 528 تن، جانباز زیر 25 درصد(59 درصد از جانبازان) به شمار می آیند و 225 هزار و 580 تن (41 درصد جانبازان) بیش از 25 درصد جانبازی دارند. همچنین 230 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز