خبرگزاری کار ایران

نمایش آثار و رونمایی آخرین کتاب ناصر اویسی در آرت سنتر

تازه‌ترین کتاب گزیده آثار ناصر اویسی به همراه گزیده‌ای از نقاشی‌های این هنرمند، جمعه 16 مهر ساعت 16 در آرت سنتر باغ (انجمن خوشنویسان) رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، کتاب گزیده آثار ناصر اویسی در 163 صفحه و شامل آثار متنوعی از این هنرمند سرشناس ایرانی مقیم آمریکا، از سوی خانه فرهنگ و هنر گویا و با مقدمه‌ای از مسعود اویسی منتشر شده است.

ناصر اویسی از سال 1950 تا کنون نمایشگاه‌های فاخر بسیاری در سراسر جهان برگزار کرده‌است؛ از آن جمله می‌توان به نمایشگاه‌های دو نفره‌اش با سالوادور دالی، پیکاسو، دابفت، فلیکس و شاگال اشاره کرد. او جوایز متعددی را از دوسالانه‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی کسب کرده است. آثار او در موزه‌های آتن، بارسلونا، بلراد، بروکسل، رم، تهران، مادرید، نیویورک، پاریس، لندن، زوریخ، برلین و چند شهر دیگر نگهداری می‌شود.

مشخصه آثار اویسی، زنان زیباروی برگرفته از خورشید خانم ایرانی و اسب‌های نیرومند و در حال حرکت و رنگ‌های درخشان است.

جولیو کارلو ارگان، هنرشناس معروف ایتالیایی درباره نقاشی‌های اویسی می‌گوید: سبک نقاشی اویسی شعرگونه است و آن را در حد فاصل نقاشی و خط معلق نگه می‌دارد.

کتاب گزیده آثار ناصر اویسی دومین کتاب گزیده اثار این هنرمند است که پس از انقلاب‌اسلامی در ایران به چاپ رسیده است. رونمایی این کتاب با حضور هنرمندان شاخص حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

همچنین، نمایشگاه آثار ناصر اویسی از 16 تا 26 مهر در آرت سنتر باغ به نشانی بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، شماره 145 دائر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن از آثار همه روزه از ساعت 12 تا 21 به این مجموعه مراجعه کنند.

کد خبر : ۴۱۶۶۰۹