خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد:

توسعه شهرک‌های صنعتی کشور در دستورکار وزارت صنایع / ایجاد 6 شهرک صنعتی جدید در البرز

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۵۷۰

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، با بیان این که در حال حاضر ظرفیت شهرک های صنعتی کشور تکمیل شده است از توسعه شهرک های صنعتی و ایجاد شهرک‌های صنعتی‌جدید در سطح کشور و خاصه استان البرز خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، علی یزدانی صبح امروز، در جریان بازدید از ناحیه صنعتی کوثر در نظرآباد استان البرز با بیان این که توسعه شهرک های صنعتی، موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان می شود، افزود: تا پایان امسال به میزان مساحت 3 هزار هکتاری شهرک های صنعتی کشور ، 3 هزار هکتار دیگر نیز افزوده خواهد شد که این اقدام می‌تواند نویدی برای رونق اقتصاد و بهبود وضعیت اشتغال کشور باشد.

وی در ادامه با اشاره به تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان صنعتی البرز خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته 6 شهرک صنعتی جدید برای استان البرز مصوب شده است و 3 هزار هکتار به مجموع اراضی شهرک های استان البرز افزوده می شود.

وی در ادامه با اشاره به تکمیل ظرفیت شهرک‌های صنعتی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ظرفیت شهرک‌های صنعتی تا حدود بسیار زیادی، تکمیل شده بنابراین توسعه و ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید برای توسعه اشتغال زایی در سطح کشور ضروری ست.

یزدانی در ادامه گفت: در این راستا، طرح توسعه ناحیه صنعتی کوثر در دستور کار قرار دارد و قرار است مساحت این شهرک صنعتی، به سه برابر ظرفیت فعلی افزایش و ارتقا یابد.

وی در ادامه با اشاره به این که رونق بنگاه های تولیدی و تسریع در راه اندازی بنگاه های راکد و فعال زیر ظرفیت در دستور کار دولت قرار دارد افزود: در حال حاضر حدود 5 هزار و 300 هزار واحد تولیدی و صنعتی، در بانک ها قرارداد منعقد کرده اند که البته شرط دریافت تسهیلات توسط بنگاه ها، تنها ثبت نام در سامانه بهین یاب نیست چرا که این سامانه به سبب استقبال بالا مسدود شد، به همین سبب خارج از این چارچوب نیز تسهیلات ارائه می شود.

معاون وزیر صنعت در ادامه با بیان این که که 7500 واحد راکد و یا فعال زیر ظرفیت در کشور توسط ستاد اقتصاد مقاومتی شناسایی و برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، طبق آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی در مجموع، بیش از 10 هزار پرونده به صورت مستقیم یا از طریق سامانه بهین یاب و کارگروه های استانی به بانک ها معرفی و منجر به عقد قرارداد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز