خبرگزاری کار ایران

با هدف افزایش کیفیت خدمات پس از فروش

المپیاد کارشناسان فنی، تعمیرکاران و کارشناسان پذیرش برگزار می‌شود

مدیر آموزش سایپایدک گفت: به منظور افزایش کیفیت خدمات پس از فروش و بالابردن سطح مهارت کارکنان نمایندگی‌ها، المپیاد کارشناسان فنی، تعمیرکاران و کارشناسان پذیرش در نیمه دوم سال 95 برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سایپا نیوز، حمیدرضا نبئی با اعلام این خبر افرود: این المپیاد با هدف ترویج و افزایش فرهنگ مهارت تعمیراتی و عیب یابی و ایجاد انگیزه‌ شغلی افراد شرکت کننده، ایجاد بستر مناسب برای افزایش مهارت تعمیراتی و عیب یابی در شبکه و شناسایی کمبودهای آموزش‌های فنی و عیب یابی و همچنین ایجاد فرصت مناسب جهت تبادل اطلاعات تعمیراتی و عیب یابی حرفه‌ای بین تعمیرکاران و کارشناسان فنی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شناسایی تعمیرکاران فنی برتر شبکه از دیگر اهداف این المپیاد است،‌ ادامه داد: در المپیاد سال 95 علاوه بر تجربیات سالهای گذشته دو رویکرد جدید نیز مد نظر می‌باشد، به این معنا که به منظور استانداردسازی آزمون های مهارتی و المپیادها،‌ از الگوی آزمون‌های مهارتی مطابق با استاندارد بین‌المللی World Skilled استفاده خواهد شد. در این زمینه طبق مذاکره با سازمان فنی و حرفه‌ای و تشکیل جلسات کارشناسی و انعقاد تفاهم نامه،‌این طرح به صورت مشترک با سازمان فنی حرفه‌ای اجرا خواهد شد.

وی درباره چگونگی انتخاب و دعوت به المپیاد نیز گفت: در مرحله اول، از لیست نتایج آزمون های مهارتی تعمیرکاران که توسط مدیریت کیفیت تهیه می شود، نفراتی که بیشترین امتیاز را دارند جهت حضور در المپیاد دعوت می‌شوند. در مرحله دوم نیز آزمون تئوری به صورت سوالات تستی از کلیه گرایش‌ها و جایگاههای تعمیراتی با رویکرد آشنایی و شناخت هفت محصول پر تیراژ گروه خودروسازی سایپا شامل پراید، تیبا، تندر 90، زامیاد، برلیانس،‌ آریو و سراتو طراحی و اجرا می‌شود. این آزمون به صورت مجازی برای کارشناسان فنی و برای تعمیرکاران در محل دفاتر منطقه‌ای برگزار می‌گردد. پس از اعلام نتایج آزمون، نفرات دارای شرایط بر اساس نمره و سهمیه اختصاص داده شده به جایگاه شغلی برای ورود به مرحله عملی انتخاب می‌شوند. در مرحله عملی از نفرات منتخب بر اساس تفکیک پست شغلی (جایگاه مکانیکی، برقکاری، جلوبندی) امتحان عملی گرفته می‌شود.

نبئی یادآور شد: آزمون عملی با طراحی سوال‌های عملی و با رویکرد عیب یابی در زمینه‌های برق، موتور، سیستم‌های انتقال قدرت، سوخت رسانی و تعلیق، ترمز و فرمان برای خودروهای فوق برگزار می‌شود. در برگزاری آزمون عملی ضمن ارزیابی مهارت فنی و توانایی عیب یابی کارآموزان، سرعت عمل تعمیرکاران در تعمیرات و عیب یابی  مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و پس از اتمام آزمون و جمع‌بندی نمرات، نتایج نهایی اعلام و نفرات برتر به تفکیک کارشناسان فنی، تعمیرکاران و کارشناسان پذیرش معرفی می‌شوند.

 

کد خبر : ۴۱۶۵۴۱