خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدارس غیردولتی خبر داد:

آغاز اجرای آزمایشی طرح رتبه‌بندی مدارس غیردولتی

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی از آغاز اجرای آزمایشی طرح رتبه‌بندی مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: طرح رتبه‌بندی مدارس غیردولتی به زودی در ۲۰ مدرسه کشور به صورت آزمایشی به اجرا در می‌آید.

به گزارش ایلنا، مرضیه گرد در سومین نشست علمی پژوهشی طرح رتبه بندی مدارس که با حضور مدیران و کار‌شناسان سازمان برگزار شد، اظهار کرد: ما اعتقاد داریم برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم گیری‌های سازمان باید طبق سند تحول بنیادین صورت گیرد که در همین راستا طرح پژوهشی رتبه بندی مدارس غیر دولتی از دو سال قبل با همت اساتید معتبر امر تعلیم وتربیت شروع به کار کرد و امروز خروجی مطلوب طرح مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: اهداف غایی طرح فراهم کردن بستر مناسب برای شفاف‌سازی فعالیت‌های مدارس غیردولتی، ایجاد وحدت رویه در فعالیت‌های مدارس در راستای ارتقای مستمر کیفیت و بهبود عملکرد آنان، فراهم شدن زمینه‌های ارزشیابی عملکرد مدارس و ایجاد شرایط مناسب جهت تعالی و ارتقای کیفیت مستمر مدارس غیردولتی در راستای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

گرد ضمن اشاره به کلیات طرح افزود: ما اعتقاد راسخ به طرح داریم. کار بزرگ وبنیادین علمی در حوزه پژوهش صورت گرفته که از مبانی نظری بسیار قوی برخوردار است و متناسب با شرایط کشور و طبق سند تحول بنیادین برای کیفیت بخشی مدارس غیر دولتی به اجرای آزمایشی در می‌آید.

وی اظهار کرد: در کنار طرح رتبه بندی مدارس، طرح نظارت و ارزیابی مدارس نیز در حال انجام است که مکمل این طرح است و امیدواریم هر چه زود‌تر بتوانیم با اجرای آزمایشی آنان به نتیجه مطلوب برسیم و برای اجرای سراسری آن در کشور برنامه ریزی کنیم.

معاون وزیر تصریح کرد: بستر سازی این طرح بسیار حائز اهمیت است و همکاران سازمان و مجریان طرح رتبه بندی به عنوان حامیان طرح در امر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی باید اهتمام بیشتری داشته باشند تا اطمینان خاطر موسسین و همراهی آنان به طرح ایجاد شود.

وی ضمن اشاره به نقش مهم نظارت وارزیابی بعنوان مکمل طرح رتبه بندی مدارس افزود: بخش مهمی از کار ما در این طرح تضمین کیفیت طرح است که باید بطور ویژه و جدی دنبال شود که امیدواریم با اجرای متناوب هر سه سال آن بتوانیم تضمین کیفیت آن را نیز افزایش دهیم.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی اظهار کرد: سایر بخشهای وزارتخانه نیز علاقه‌مند به اجرای طرح رتبه بندی در مدارس هستند و درخواست ارائه نتایج را داشتند که ما اعتقاد داریم با توجه به اینکه این طرح مختص مدارس غیر دولتی است و هنوز اجرای آزمایشی آن صورت نگرفته از انتشار طرح فعلا معذوریم.

کد خبر : ۴۱۶۵۰۳