خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد در سمنان مطرح کرد:

تدوین برنامه جامع عملیاتی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

وزیر اقتصاد گفت: برنامه جامع عملیاتی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از سوی دولت تدوین شده است.

به گزارش ایلنا، علی طیب‌نیا که به استان سمنان سفر کرده در جمع خبرنگاران گفت: پس‌از اینکه دولت تورم را مهار کرد تا آرامش نسبی را به بازار حاکم کند توجه اصلی، سیاست و اقدامات عملی دولت در راستای افزایش توان تولید و دستیابی به رشد اقتصادی بالا در کشور است. این دو زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای جوانان کشور است

 ادامه داد: امروز برنامه جامع عملیاتی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از سوی دولت تدوین‌شده و در حال اجراست. این برنامه ملی جامع برش‌های استانی دارد. برای استان‌های مختلف کشور از جمله سمنان برش استانی این برنامه جامع تهیه‌ شده که تحت مدیریت و هدایت استانداران هر استان در حال اجرا شدن است.

وزیر اقتصاد متذکر شد: بنده از سوی دولت مأمور پیگیری مسائل اقتصاد مقاومتی استان سمنان شده‌ام. این سفر با همین هدف انجام‌ شده ‌و بنا داریم در این سفر از میزان پیشرفت طرح‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی این استان بیشتر آگاه شویم.

طیب‌نیا در ادامه تصریح کرد: راه‌اندازی صنایع کوچک و متوسط استان سمنان از موضوعات مهم است که در دوران تحریم با مشکل مواجه شده‌ بودند. ما بنا داریم با حل مشکلات مالیاتی و مشکلاتی که این واحدها با بیمه تأمین‌اجتماعی دارند و تأمین منابع‌مالی برای آن، شرایط لازم را برای تحرک در این واحدها ایجاد کنیم.

وزیر اقتصاد همچنین افزود: در این راستا با فعالان اقتصادی استان جلساتی با حضور مدیران بخش اقتصادی و بانک‌های کشور برگزار می‌شود و سعی می‌کنیم از امکانات موجود، برای فعال کردن این واحدها استفاده کنیم. برای فعال‌کردن صنایع باید مشکلات آنها را بررسی کنیم و ببینیم این واحدها با چه مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه هستند و پس‌از آن از ابزارهایی که داریم برای ایجاد تحرک در این واحدها استفاده کنیم.

وی در پایان متذکر شد:‌ اصلاح نظام بانکی، فعال‌کردن بانک‌ها اعطای تسهیلات و تأمین نیازهای مالی این فعالیت‌ها از مواردی است که دنبال می‌کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم.

کد خبر : ۴۱۶۴۳۶