خبرگزاری کار ایران

رقابت‌های شطرنج قهرمانی نوجوانان جهان - روسیه

یک مدال نقره و یک برنز برای شطرنج‌بازان ایرانی

نمایندگان شطرنج ایران رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان را با کسب یک مدال نقره و یک برنز به پایان رساندند.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت فدراسیون شطرنج، رقابت‌های شطرنج قهرمانی نوجوانان جهان در سه رده سنی زیر 14، 16 و 18 سال که از اول مهر به میزبانی روسیه آغاز شده بود، عصر امروز 12 مهر به پایان رسید و شطرنج‌بازان ایرانی موفق به کسب یک مدال نقره و یک برنز شدند.

در دور یازدهم و پایانی این رقابت‌ها، مبینا علی‌نسب در رده سنی زیر 16 سال با پیروزی ارزشمند خود موفق شد 8.5 امتیاز شود و به‌عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کند. شاهین لرپری زنگنه نیز با پیروزی دور آخر خود هشت امتیازی شد و به مدال برنز این مسابقات در رده سنی زیر 18 سال دست پیدا کرد.

براساس این گزارش، در دیگر دیدارهای دور یازدهم محدثه علیجان‌زاده، سیدخلیل موسوی و مرصاد خداشناس برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند. سیدمحمدامین طباطبایی نیز تنها تساوی دور پایانی را به‌دست آورد. وصال حامدی‌نیا، پرهام مقصودلو، آرش طاهباز، آرین غلامی و آناهیتا زاهدی فر نیز برابر رقبای خود شکست خوردند.

در پایان این رقابت‌ها به جز مبینا علی‌نسب و شاهین لرپری زنگنه که به ترتیب به عناوین دوم و سوم رده‌های سنی خود رسیدند در بخش بانوان وصال حامدی‌نیا در رده سنی زیر 16 سال با 4.5 امتیاز در رتبه 44 قرار گرفت. محدثه علیجان‌زاده با کسب پنج امتیاز در رده سنی زیر 18 سال در رتبه 39 جدول جای گرفت و آناهیتا زاهدی‌فر نیز با کسب شش امتیاز در رده سنی زیر 14 سال، بیست‌وششم شد.

در بخش پسران نیز پرهام مقصودلو با کسب هفت امتیاز در رده سنی زیر 16 سال در جایگاه دهم جدول جای گرفت. سیدمحمدامین طباطبایی با هفت امتیاز در رده هشتم جدول رده سنی زیر 16 سال قرار گرفت. آرین غلامی نیز در رده سنی زیر 16 سال با کسب 6.5 امتیاز بیست‌ویکم شد. آرش طاهباز در رده سنی زیر 16 سال با کسب هفت امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفت. سیدخلیل موسوی با کسب 7.5 امتیاز در رده سنی زیر 18 سال هفتم شد. مرصاد خداشناس نیز در همین رده سنی با 6.5 امتیاز در جایگاه هفدهم قرار گرفت.

 

کد خبر : ۴۱۶۴۲۷