خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس آذربایجان‌غربی ضروری است

معاون استاندار آذربایجان‌غربی گفت: استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، نادر صفرزاده روز دوشنبه در جلسه شورای استاندارد آذربایجان‌غربی افزود: استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس برای جلوگیری از تکرار حوادث ناگواری همچون شین‌آباد ضروری است.

وی اظهار کرد: علاوه بر ضرورت تجهیز تمامی مدارس آذربایجان‌غربی به سیستم گرمایشی استاندارد تمهیدات و تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در مدارس نیز باید پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه در استانداردسازی مواد اولیه صنایع تبدیلی نیز به طور جدی با مشکل مواجه هستیم، افزود: به طور مثال شاهد انباشت سیب و دیگر محصولات کشاورزی به صورت غیر استاندارد در کنار جاده‌ها و انتقال آن به کارخانه‌ها هستیم که این امر نقش بسزایی در کاهش کیفیت مواد اولیه و محصولات تولیدی دارد.

صفرزاده با اشاره به حادثه تلخ رخ داده در روستای شوریک خوی گفت: غفلت و بی‌توجهی به موضوع استاندارد می‌تواند حوادث تلخ و ناگواری مثل حادثه روستای شوریک خوی را به وجود آورد و از دستگاه‌های خدمات رسان انتظار می‌رود که استانداردسازی حوزه خود را مورد توجه قرار دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی از اداره کل استاندارد خواست از ظرفیت دستگاه‌های خدمات رسان برای اجرا و ارتقای شاخص‌های استاندارد در استان استفاده کنند.

وی همچنین با انتقاد از عدم حضور برخی از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در جلسه شورای استاندارد استان، اظهار کرد: اعضای این شورا موظف به حضور در جلسات هستند و دلایل عدم حضور در جلسه باید به صورت کتبی ارائه شود.

سیف‌الله مطلبی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت استاندارد خدمات شهرداری‌ها و شهربازی‌های استان گفت: دستگاه‌های غیر استاندارد شهربازی‌ها پلمپ شده و اجازه استفاده داده نمی‌شود.

کد خبر : ۴۱۶۳۸۶