خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

نخستین حراجی آنلاین بین المللی در مسیر بازار ایران

اولین بازار بین‌المللی آنلاین با پشتیبانی برندهای معتبر جهانی به همراه تخفیفات روزانه، در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، پس از لغو تحریم‌ها در قالب برنامه برجام، شاهد ورود هیات‌های تجاری بین المللی، بانک‌ها، موسسات بیمه و دیگر شرکت‌های بین المللی برای بازنگری مجدد درباره بازار ایران بوده‌ایم و همین موضوع باعث شد تا سایت‌های خرید آنلاین بین‌المللی  نیز به بازار ایران وارد شوند.

براساس این گزارش، در شرایطی که رشد قارچ‌گونه پاساژهای خرید در تهران و شهرهای بزرگ تشدید شده و برندهای جهانی با قیمت‌های غیر واقعی و بالاتر از قیمت جهانی به مصرف کننده ایرانی فروخته می‌شود، راهکار جایگزین برای خرید مشتریان ایرانی رونمایی شده که به نوعی رهایی مشتریان ایرانی از پاساژهای گران قیمت و کم بهره ور برای مشتری است و امکان خرید با قیمت جهانی برند را برای ایرانیان میسر می‌کند.

بر پایه این خبر این امکان، اولین بازار اینترنتی بین‌المللی است که به ایران وارد شده و خریداران ایرانی بدون نیاز به کارت‌های بانکی بین المللی و تنها با استفاده از کارت‌های عضو شتاب می‌توانند کالای مورد نیاز خود را به قیمت واقعی خریداری کنند.

نام این بازار اینترنتی مارکالین است که به 5 زبان دنیا از جمله فارسی قابل دسترس است؛ این بازار آنلاین با ارائه برندهای اورجینال به صورت اینترنتی، تخفیف‌های مناسب را همراه با تحویل کالا در آدرس اعلام شده داخل ایران انجام می‌دهد و هر مشتری در سراسر ایران می‌تواند از خدمات و قیمت‌های بین‌المللی و خدماتی مانند ضمانت‌ها و امکان مرجوع کردن کالا را داشته باشد.

روزانه در حدود ۲۰ حراجی جدید از برندهای مختلف در این سایت به صورت زمان دار برای استفاده مشتریان باز می شود که سقف تخفیف ها گاهی به ۸۰ درصد نیز می‌رسد. با جستجوی کلمه مارکالین در گوگل می‌توانید به دنیای جدیدی وارد شوید.

علاوه بر این، برندهای معتبر ایرانی هم می‌توانند با عضویت و ارسال درخواست، محصولات خود را در «مارکالین» عرضه کنند و در عرصه جهانی بفروش برسانند.

 مارکالین در حقیقت یک حراجی بین‌المللی هست که به تازگی وارد ایران شده و کالای اصل را با قیمت واقعی بدست مشتری می‌رساند و در این حراجی، همه گارانتی‌ها ارائه می‌شود و مانند اغلب مراکز خرید ایرانی نیست که ضمانتی ندارد و کالا را پس نمی‌گیرد؛ چراکه در مارکالین، نهایت مشتری مداری براساس استانداردهای بین‌المللی رعایت می‌شود و مارکالین ضمانت عودت بی قید و شرط دارد و این چیزی است که سالیان دراز برای ایرانیان یک رویا بوده است.

این اتفاق مهم در شرایطی رخ می‌دهد که رشد پر تعداد مراکز خرید در سال‌های اخیر باعث شده، اهالی مناطقی که در آنجا پاساژهای لوکس ساخته می‌شود، در زمینه‌های مختلفی مانند دشواری‌های ساخت و ساز، ترافیک انسانی و خودرویی و آلودگی صوتی رنج ببینند و هزینه‌های سرسام آور اخذ مجوز، خرید زمین، طراحی و ساخت و بهره‌برداری هم در نهایت  به مصرف کننده نهایی تحمیل شود.

این مراکز خرید که به نام مردم ساخته می‌شود در عمل به کام سازندگان این مراکز تمام می‌شود زیرا  قیمت اجاره و فروش مغازه به قیمت‌های نجومی باعث شده تا هزینه‌های سربار مغازه‌ها روی کالاها گذاشته شود و قیمت اجناس در این مراکز گران‌تر شود.

این موضوع زمانی اهمیت می‌یابد که به این پرسش پاسخ دهیم که چرا سرمایه‌گذاران این‌گونه مراکز، هتل نمی‌سازند و چند سالی است که در تهران و شهرهای بزرگ به جای هتل‌های مجلل که نیاز کشور است، مراکز خرید لوکس ساخته می‌شود؟

این وقایع در شرایطی در ایران رخ می‌دهد که دنیا به سمت تجارت الکترونیک و اینترنت پیش می‌رود اما تهران پر شده است،از مراکز خرید بزرگی که زود به زود مستاجران خود را به دلیل عدم توانایی در پرداخت اجاره عوض می‌کنند و هستند مراکز خریدی که خیلی از مغازه‌های آن بسته هستند.

کد خبر : ۴۱۶۳۸۴