خبرگزاری کار ایران

بازدید علی‌اکبر صالحی از بیمارستان هسته‌ای وین

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان در حاشیه سفر هفته گذشته خود به وین و شرکت در کنفرانس عمومی سالانه آژانس، ضمن دیدار با مقامات مختلف از بیمارستان هسته‌ای در دست تاسیس در نزدیکی شهر وین بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، ‌ علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و معاون رییس‌جمهور در کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از اصلی‌ترین ارکان آژانس است و برگزاری این کنفرانس در سال جاری مقارن با شصتمین سالگرد تأسیس این سازمان بین‌المللی است به عنوان چهارمین سخنران پس از آمریکا، اتحادیه اروپا و روسیه سخنرانی کرد.

وی در بخشی از این سخنان با اشاره به پایبندی کامل ایران به تعهدات خود تحت برجام، بر تحقق تعهدات طرف‌های توافق از جمله برداشتن کامل کلیه تحریم‌ها تاکید کرد.

صالحی بر لزوم برخورد حرفه‌ای، منصفانه و بی‌طرفانه آژانس بر اجرای تعهدات توافق شده از سوی دو طرف تاکید کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی هم‌چنین در این سخنرانی موضوعاتی از جمله تحویل کامل واحد اول نیروگاه بوشهر و آغاز به کار واحدهای جدید در این سایت، علاقه‌مندی ایران به فعالیت درحوزه گداخت هسته‌ای، خلع سلاح جهانی و لزوم نظارت پادمانی بر فعالیت‌های هسته‌ای رژیم غاصب صهیونیستی را مورد توجه قرار داد.

بنا بر این گزارش، در حاشیه برگزاری این کنفرانس، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با مدیرکل آژانس، رئیس شرکت روس‌اتم روسیه، رئیس شرکت CEA فرانسه و رئیس سازمان انرژی اتمی چین ملاقات و مذاکره کرد و ملاقات‌هایی با مسئولان هیأت‌های دیگر کشور‌ها از جمله اسپانیا، قزاقستان و اتحادیه اروپا توسط بهروز کمالوندی، معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انجام شد.

علاوه بر این، صالحی به دعوت انجمن ایران ـ اتریش در آکادمی دیپلماتیک وین حضور یافت و سخنانی ایراد کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی نیز از بیمارستان در دست تأسیس هسته‌ای در نزدیکی وین بازدید کرد.

ایران نیز قصد دارد بیمارستانی هزار تخت‌خوابی که قرار است مرجع پزشکی هسته‌ای کشور باشد و به ارائه خدمات پزشکی هسته‌ای و ارتقای استاندارد تجهیزات پرتودهی به بیماران می‌پردازد را بسازد.

این بیمارستان اولین بیمارستان هسته‌ای خاورمیانه است.

به گفته علی‌اکبر صالحی، این بیمارستان که شاید برای اولین بار در منطقه غرب آسیا است بیمارستانی سرآمد خواهد بود که مجموعه تجهیزات درمانی و تشخیصی که با پرتو سر و کار دارد و مدرن‌ترین تجهیزات امروزه جهان را یک جا در کشور جمع خواهیم کرد و برای اولین بار به گونه‌ای عمل می‌کنیم که بیماران ما نیازمند رفتن به خارج برای برخورداری از این خدمات نباشند.

هم چنین در حاشیه سفر صالحی به وین، یادداشت تفاهم همکاری میان مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور و نهاد بازرسی ایمنی هسته‌ای فدرال سوئیس در دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد آژانس و دیگر سازمان‌های ملل متحد در وین امضا شد.

رییس سازمان انرژی اتمی در زمینه آب سنگین (سیاست‌ها و برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران، کاربردهای آب سنگین و دورنمای جهانی این ماده راهبردی) در نشست‌های تخصصی در حاشیه کنفرانس عمومی سخنرانی کرد که مورد استفبال شرکت‌کنندگان از کشورهای مختلف قرار گرفت.

کد خبر : ۴۱۶۳۰۲