خبرگزاری کار ایران

ورود وزرای خاتمی، موسوی و هاشمی؛

معرفی معین، سرحدی‌زاده و سلامتی به شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

اعضای جدید شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با حکم سیدمحمد خاتمی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدمحمد خاتمی در نامه‌ای به رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، اعضای جدید این تشکل را منصوب کرد که در جمع اعضای جدید شورای عالی اصلاح‌طلبان آقایان مصطفی معین، ابوالقاسم سرحدی‌زاده و محمد سلامتی به عنوان اعضای جدید شورای عالی اصلاح‌طلبان انتخاب شدند.

آیت‌الله موسوی تبریزی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، ضمن تایید برگزاری اولین جلسه شورای عالی اصلاح‌طلبان برای انتخاب رئیس جدید، تصریح کرد: جلسه مقدماتی با ترکیب جدید برگزار می‌شود و هیات رییسه دایمی شورای عالی هم توسط اعضا انتخاب خواهد شد.

او ادامه داد: در ترکیب جدید نماینده‌های کل احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و افراد حقیقی حضور خواهند داشت و از سوی مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم نیز نماینده شرکت می‌کند و خودم در برخی جلسات شرکت می‌کنم.

به گزارش ایلنا، محمد سلامتی پیش از این وزیر کشاورزی کابینه میرحسین موسوی، رجایی بوده است. الوالقاسم سرحدی‌زاده نیز وزیر کار کابینه میرحسین موسوی بوده است. همچنین مصطفی معین به عنوان وزیر علوم دولت خاتمی و هاشمی فعالیت کرده است.

به گزارش ایلنا، با تغییرات جدید، ترکیب شورای عالی سیاست‌گذاری شامل نمایندگان ۲۴ حزب اصلاح طلب و ۳ عضو فراکسیون امید و همچنین ۱۵ شخصیت حقوقی است که بدین‌ترتیب جمع اعضای آن به ۴۲ نفر خواهد رسید که در جلسه اخیر شورا، ۲۰ حزب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و ۴ حزب دیگر اصلاح‌طلب و همچنین ۱۵ نفر از شخصیت‌های ملی و حقیقی جریان اصلاحات شامل مرتضی حاجی، محسن مهرعلیزاده، محمدرضا عارف، حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی‌لاری، مرتضی مبلغ، سید محمود میرلوحی، مصطفی معین، ابوالقاسم سرحدی‌زاده، محمد سلامتی، جعفر توفیقی، صادق بناب، حسین مرعشی، الهه کولایی، محمدجواد حق‌شناس و سیدحسن رسولی حضور داشتند.

همچنین قرار بود در این جلسه ۳ نفر از اعضای فراکسیون امید هم حضور داشته باشند اما چون فراکسیون امید هنوز سه نماینده خود را برای حضور در شورای عالی سیاست‌گذاری مشخص نکرده، نمایندگان فراکسیون در این جلسه حضور نداشتند.

کد خبر : ۴۱۶۲۳۱