خبرگزاری کار ایران

طی بیانیه‌ای مطرح می‌شود؛

هشدار مجلس خبرگان در خصوص القای فضای دو قطبی در جامعه

مجلس خبرگان خواستار اتخاذ موضع محکم از سوی دولت و دست‌اندرکاران سیاست خارجی علیه بدعهدی آمریکا بوده و نسبت به هر نوع مذاکره با این دولت در مسائل دیگر هشدار جدی داد.

به گزارش ایلنا، ‌ بیانیه پایانی جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری منتشر شد.

متن بیانیه جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری در پایان نخستین جلسه مشترک خود در دوره پنجم، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و هفته نیروی انتظامی با صدور بیانیه‌ای بر موارد ذیل تأکید کردند:

۱. مجلس خبرگان رهبری با اذعان به جایگاه والای ولایت امر و رهبری امت اسلامی بر فصل الخطاب بودن فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید و در خصوص القای فضای دو قطبی در جامعه هشدار می‌دهد.

۲. مذاکره با آمریکا در مسأله هسته‌ای و برجام، نشان داد این دولت بدعهد همچنان با‌‌ همان خوی استکباری دست از دشمنی و سنگ اندازی در مقابل ملت و نظام اسلامی ما بر نداشته و در هیچ عرصه دیگری قابل اعتماد نیست. مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از عهدشکنی دولت آمریکا در اجرای تعهدات برجام، خواستار اتخاذ موضع محکم از سوی دولت و دست اندرکاران سیاست خارجی علیه این بدعهدی بوده و نسبت به هر نوع مذاکره با این دولت در مسائل دیگر هشدار جدی می‌دهد.

۳. مجلس خبرگان رهبری با تقبیح ولنگاری فرهنگی در سطح جامعه به ویژه در عرصه حجاب و عفاف و فضای مجازی که انحطاط جامعه را هدف گرفته است از مسئولان و دست اندکاران عرصه فرهنگ می‌خواهد که با ارائه راهکارهای علمی و عملی، تقابل با تهاجم فرهنگی را بیش از پیش در دستور کار خود قرار دهند.

۴. اجرای اقتصاد مقاومتی همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام بوده است. مجلس خبرگان رهبری ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته بر اجرایی شدن تمام مفاد سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تأکید نموده و از دولت محترم می‌خواهد در پذیرش تعهدات و انعقاد قراردادهای بین المللی همچون تعهدات مربوط به «گروه اقدام مالی» و یا «قراردادهای نفتی»، مصالح عالی نظام را با دقت نظر و کمترین مسامحه در نظر داشته و جلوی زیاده خواهی و دست اندازی طرف‌های غربی به منافع ملی را سد نماید.

۵. در آستانه بازگشایی مدارس، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید تأکید می‌نماییم از آنجا که نسل جوان، امیدهاى امروز و آینده سازان کشور عزیزمان هستند، ضروری است با برنامه ریزى و تلاش و مجاهدت در جهت اعتلاى علمى و اخلاقى آنان و رشد و توسعه کشور حرکت کرده و زمینه را براى توسعه عزت و سربلندى میهن اسلامى هموار کرد و راه نفوذ و توطئه دشمنان اسلام و انقلاب را خنثى نمود. مجلس خبرگان رهبری با اذعان به نقشه‌های پلید دشمنان از جوانان و نوجوانان و مسئولان تعلیم و تربیت کشور می‌خواهد با پاسدارى و صیانت از آرمان هاى حضرت امام «رحمةالله علیه» و مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، نسبت به توطئه‌ها هوشیار و در برابر تهاجم معاندان و بدخواهان میهن اسلامی، بیدار و آگاه باشند و تحت تأثیر القائات شیطانى و نقشه هاى اجانب قرار نگیرند.

۶. ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فرصت مغتنمی جهت نشر و ترویج معارف دینی و تبیین مبانی نظام اسلامی و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است. از همه واعظان، روحانیان و برگزارکنندگان مجالس عزاداری می‌خواهیم با پرهیز از نقل مطالب ضعیف، حقائق ناب نهضت حسینی و انقلاب اسلامی را که نشأت گرفته از قیام سیدالشهداء و شعار «هیهات من الذله» است آن گونه که شایسته است بیان نمایند.

و من الله التوفیق و علیه التکلان

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

کد خبر : ۴۱۶۰۷۵