خبرگزاری کار ایران

کرمعلی قندالی خبر داد:

پرداخت 4 میلیارد و 800 میلیون تومان از تسهیلات کم‌بهره به عشایر آذربایجان‌غربی

رئیس امور عشایری گفت: 4 میلیارد و 800 میلیون تومان از تسهیلات کم‌بهره به عشایر آذربایجان‌غربی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، کرمعلی قندالی در جلسه شورای هماهنگی معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان که در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان ترتیب یافت، افزود: اسکان عشایر یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید است و 15 هزار نقطه امنیتی و پدافندی در کشور وجود دارد که بدون حضور عشایر در دفاع از مرزها با مشکل مواجه خواهیم بود.

قندالی بیان کرد: امسال 100 هزار تن نهاده دامی در بورس کالا توسط تشکلها خریداری و توزیع شده و 600 هزار راس دام زنده سبک به کشورهای خارجی صادر شده است .

رئیس امور عشایری کشور اضافه کرد: 100 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره نیز توسط تشکل‌ها به عشایر کشور پرداخت شده که 4 میلیارد و 800 میلیون تومان از این تسهیلات به عشایر آذربایجان‌غربی پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: تفکر امام‌خمینی(ره) به اینکه عشایر ذخایر انقلاب‌اند تفکری اثربخش بوده و ‌باید این رهنمود نقشه راه مسئولان این بخش قرار گیرد.

کریم‌زاده افزود: عشایر استان با تولید 25 درصد محصولات پروتینی استان هم در عرصه تامین امنیت غذایی و هم در سنگر تامین امنیت مرزهای استان نقش بی بدلیلی دارند.

وی ادامه داد: تکمیل زنجیره‌های تولید در بخش تولیدات عشایری و پیگیری مشکلات مربوط به جامعه عشایری، ساماندهی و ایجاد تعادل دام و مرتع از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است.

این مسئول با اشاره به مشکلات عشایر آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: عدم خرید تضمینی محصولات تولیدی عشایر به قیمت مناسب و عدم امکان اشتغال و فعالیت به غیر از دامداری و کشاورزی در مناطق عشایری در سایر صنوف بسیار ضعیف است.

کریم‌زاده افزود: عشایر نقش مهمی در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی دارند و زندگی عشایر تجلی عینی غیرت و مردانگی است.

وی ابراز امیدواری کرد در برنامه‌ریزی عملیاتی تدوین برنامه ششم توسعه، با تخصیص منابع اعتباری مناسب، وضعیت معیشتی عشایر در استان نسبت به وضعیت فعلی ارتقا و بهبود یابد.

کد خبر : ۴۱۶۰۳۱