خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده ناجا خبر داد:

افزایش ۳۴ درصدی کشف کالای قاچاق در ۶ ماهه نخست سال

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۸۷۷

جانشین فرمانده ناجا از افزایش ۳۴ درصدی کشف کالای قاچاق در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار مومنی در حاشیه همایش سراسری کارآگاهان با اشاره به اینکه شاخص‌های امنیت در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ افزایش داشته است، گفت: سهم عمده‌ای از حوزه کشف جرائم برعهده پلیس آگاهی و کارآگاهان است و به ویژه در زمینه جرائم خشن و سازماندهی شده بیشتر خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد افزایش کشفیات جرائم داشتیم، اظهار کرد: باید مستمراً ارتقاء مهارت و بازآموزی داشته باشیم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه سرانه تعداد پلیس نسبت به جمعیت در بسیاری کشورها بیش از ایران است، افزود: ما با افزایش مهارت، آموزش و تجهیزات این کمبودها را جبران می‌کنیم.

سردار مومنی با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی کشفیات کالای قاچاق در شش ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته، توضیح داد: تمرکز ما بر روی باندهای بزرگ و کالاهای حجمی است و در مورد محموله‌های باارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان کشفیات ما بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است، البته با وضعیت مطلوب فاصله داریم، اما در حال حاضر تمرکز ما بر مبادی رسمی است.

سردار مومنی توضیح داد: مکانیزه کردن فرآیند ورود کالا و کنترل محموله‌ها قطعاً در مبارزه با کالای قاچاق بسیار اهمیت دارد و بدون آن کنترل کامل نمی‌تواند؛ صورت بگیرد. برای نمونه روزانه چهارهزار کانتینر از بندرعباس وارد می‌شوند که دویست دستگاه از آنها کنترل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در معدوم کردن کالای قاچاق تاکید داریم، گفت: ورود کالای قاچاق در چرخه تولید و وضعیت اشتغال موثر است.

وی همچنین در ارتباط با اینکه گفته می‌شود؛ تعداد کشته‌شدگان در تصادفات در شهریورماه افزایش داشته است، توضیح داد: ما در چند سال اخیر کاهش کشته‌شدگان در تصادفات را داشتیم که این روند مستمر است، اما گاهی در برخی ماه‌ها کم یا زیاد می‌شود، اما پزشکی قانونی آمار دقیق را یک ماه دیگر اعلام می‌کند و تا آن زمان امکان اظهارنظر نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز