خبرگزاری کار ایران

نماینده پارلمان آلمان:

روسیه نمی‌تواند به تنهایی به جنگ سوریه پایان دهد

یک نماینده پارلمان آلمان اعلام کرد که روسیه نخواهد توانست به تنهایی به جنگ سوریه پایان دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «راینر آرنولد» نماینده پارلمان آلمان، عضو حزب سوسیال دموکرات و کمیسر امور دفاعی امنیتی در مصاحبه‌ای گفت که شرایط سوریه بسیار پیچیده و چندوجهی است به همین دلیل نیز هیچ‌ طرفی قادر نخواهد بود به تنهایی به این درگیری‌ها پایان دهد.

وی افزود: «‌هیچ‌ کشوری حتی روسیه، قادر نخواهد بود به تنهایی به این درگیری‌ها پایان دهد. روسیه ممکن است کمک فراوانی به شرایط بکند،‌ به خصوص در رابطه با پشتیبانی از شهروندان،‌ اما هیچ کشوری به تنهایی نخواهد توانست این درگیری‌ها را متوقف کند.»

آرنولد همچنین افزود که آتش‌بس باید در کشور برای متوقف کردن آزار و اذیت مردم بی‌گناه انجام گیرد. وی خواستار ایجاد مناطق امن برای مهاجران سوری و مناطق امن پروازی در این کشور شده است.

وی همچنین افزود: «‌در شرایط پیچیده کنونی،‌ هنگامی که شناختن دوست و دشمن سخت است،‌ راه صلح بسیار ناهموار خواهد بود.»

این قانون‌گذار آلمانی همچنین در رابطه با بیانیه اخیر «ولفگانگ ایشینگر» رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ که پیش از این شرایط سوریه را بسیار تلخ و زننده خوانده بود، گفت:« به باور من این جنگ لکه ننگی برای همه جهان است و تنها شامل اروپا نمی‌شود. اتحادیه اروپا باید بیشتر توجه داشته باشد و به هیچ‌ عنوان نباید توانمندی‌های خود را بیش از حد بپندارد. به بیان دیگر،‌ این یک خسران برای همه جهان و برای اروپا به طور خاص است.»

 

 

کد خبر : ۴۱۵۵۷۸