خبرگزاری کار ایران

نماینده اردبیل به ایلنا خبر داد؛

اعلام وصول پرونده تفحص از شهرداری تهران در کمیسیون عمران/ احتمال دعوت قالیباف به مجلس

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس دهم با اشاره به اعلام وصول پرونده تحقیق و تفحص از شهرداری تهران ازسوی این کمیسیون، از احتمال دعوت از قالیباف برای پاسخگویی به سوال‌های نمایندگان خبر داد.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت تحقیق‌وتفحص از شهرداری تهران، اعلام کرد: تحقیق و تفحص از شهرداری تهران با امضای ۲۱ نفر از نمایندگان مجلس ازسوی کمیسیون عمران مجلس اعلام وصول شد و بنابر آیین‌نامه، مدارک و مستندات لازم را ظرف ۱۵ روز از شهرداری تهران دریافت خواهیم کرد.

او با اشاره به ادامه روند بررسی این تحقیق و تفحص در کمیسیون عمران اعلام کرد: پس از دریافت مدارک، نسبت به برگزاری جلسه‌ای با نمایندگان متقاضی تحقیق و تحفص اقدام خواهیم کرد و پس از شنیدن نظرات تفحص‌کنندگان، این تفحص پیگیری می‌شود.

احتمال ورود کمیسیون شوراها به تفحص از شهرداری تهران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا باتوجه به تاکید تفحص‌کنندگان نسبت به ورود کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور، احتمال بررسی همزمان این پرونده در دو کمیسیون وجود دارد، گفت: بنابر تشخیص هیات‌رییسه مجلس، کمیسیون عمران به‌عنوان کمیسیون اصلی بررسی این پرونده انتخاب شده و پرونده پس از ارجاع به کمیسیون عمران، توسط این کمیسیون اعلام‌وصول شده است.

او ادامه داد: با این حال، ممکن است برخی سوال‌ها میان دو کمیسیون عمران و شورا‌ها مشترک باشد که در آن صورت این احتمال وجود دارد که کمیسیون شور‌ها نیز ورود کند، اما فعلاً کمیسیون اصلی برای بررسی موضوع، کمیسیون عمران است.

نماینده مردم اردبیل با اشاره به این‌که کمیسیون عمران به‌زودی نسبت به دریافت مدارک لازم از شهرداری تهران اقدام خواهد کرد، گفت: پس از دریافت مدارک، جلسه‌ای با تفحص‌کنندگان برگزار خواهد شد و در این جلسه سعی خواهیم کرد به سوال‌های نمایندگان بر اساس مستندات و مدارک موجود پاسخ دهیم.

دعوت از قالیباف برای پاسخ به سوال‌های تفحص‌کنندگان

بدری در پایان تصریح کرد: درصورتی که نمایندگان قانع نشوند، جلسه‌ای با نمایندگان و شهردار تهران به‌عنوان بالا‌ترین مقام سازمان و نهادی که مورد تفحص قرار گرفته، برگزار خواهیم کرد.

کد خبر : ۴۱۵۵۶۵