خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات:

با کارشکنی اپراتور ها در ترابرد پذیری مقابله می‌کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر اپراتوری از سقف تعرفه مصوب خارج شود به آن رسیدگی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود واعظی وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح پروژه‌های اپراتور دوم تلفن همراه بیان داشت: رعایت سقف تعرفه مصوب کمیسیون تنظیم مقررات در خصوص تعرفه بسته‌های اینترنتی حائز اهمیت است اما اگر اپراتوری از سقف تعرفه مصوب خارج شود با آن برخورد می‌کنیم و زیر سقف تعرفه مصوب اپراتورها در تعیین تعرفه بسته‌ها مختارند و بازار رقابتی تعیین کننده تعرفه است.

او در ادامه گفت: مشترکان تلفن همراه با امکان ترابردپذیری مختارند بر اساس سه فاکتور کیفیت ، سرعت و تعرفه اپراتور خود را انتخاب کنند و اجباری به ادامه سرویس از یک اپراتور به دلیل شماره موبایل وجود ندارد.

واعظی در ادامه در خصوص رویکرد اپراتورها درباره طرح ترابرد پذیری گفت: در ترابردپذیری رویکرد اپر اتورها یکسان نیست برخی اپراتورها امکان تغییر را بر عهده مردم می‌گذارند و برخی دیگر ممکن است با این موضوع موافق نباشد. هفته گذشته کمیته ویژه‌ای را در رگلاتوری برای این موضوع تشکیل داده‌ایم و از هر اپراتور افرادی در این کمیته عضو شده‌اند تا موانع را به صورت میدانی بررسی کنند اگر در این طرح با کارشکنی مواجه شویم حتما اقدامات لازم را انجام خواهیم داد و ابزار مقابله با کارشکنی را در اختیار داریم.

او افزود: تعیین سقف تعرفه برای ارائه خدمات از سوی اپراتورها در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوب می‌شود و اپراتورها باید در ارائه بسته‌های اینترنتی پایین‌تر از سقف تعرفه‌ها عمل کنند.

واعظی در خصوص اجرای طرح رجیستری گوشی‌های موبایل که بنا به اظهارات اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تا پایان سال در مرحله پایلوت می‌ماند، بیان داشت: اجرای رجیستری کار بزرگی است و زمان اعلام نتایج آن زمان‌بر است لذا اعلام تصمیم نهایی را به بعد موکول می‌کنیم.

او در جذب سرمایه‌گذاری خارجی درکشور گفت: بعد از برجام برخی مذاکرات آغاز شد و هم با اپراتورهای اصلی، مجازی و هم FCP‌ها در حال مذاکره هستند.

وزیر ارتباطات در خصوص اینکه چرا موانع ترابردپذیری مانند پیام اعلام ترابرد رفع نمی‌شود، بیان داشت: کمیته ویژه‌ای برای این کار در نظر گرفته شده است و از اپراتورها خواسته‌ایم که با حضور در میدان به سمت رفع مشکل بروند.

او در ادامه از افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات در دهه فجر خبر داد و گفت:  به شدت به دنبال توسعه دولت همراه هستیم.

واعظی افزود:‌هیچ کس فکر نمی‌کرد که امروز این میزان دیتا در کشور مورد استفاده قرار گیرد و برای این استفاده گسترده باید به فکر توسعه زیرساخت‌ها باشیم. البته در راستای تحقق این کار با مخالفت‌هایی مواجه شدم از مجلس کارت زرد گرفتم اما فکر می‌کنم توسعه زیرساخت‌های استفاده از دیتا جزو اهداف سیاست‌های نظام و رهبری است و به همین خاطر بر لزوم توسعه در این حوزه اصرار دارم.

وزیر ارتباطات ضمن تشکر از شریک خارجی ایرانسل بیان داشت: MTN توانست خود را در ایران بومی کند.

او در ادامه گفت: 14 سال پیش عنوان شبکه ملی اطلاعات پیش کشیده شد اما به سرانجام نرسید سرانجام در دولت یازدهم این امر تحقق پیدا کرد و امیدواریم که در دهه فجر امسال شاهد افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات باشیم.

کد خبر : ۴۱۵۴۸۸