خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره ) باشت:

۱۲۰ کودک در کهگیلویه و بویراحمد دچار سوء تغدیه هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره ) باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش کودکانی که دچار سوء تغذیه شده اند اظهارنگرانی کرد.

حبیب الله باقرپور در گفت و گو اختصاصی با ایلنا در باشت گفت: ۱۲۰ کودک در شهرستان باشت استان کهگیلویه و بویراحمد دچار سوء تغدیه هستند.

وی با بیان خدماتی که از سوی کمیته امداد امام (ره) باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد برای کودکان سوء تغدیه ارائه شده است، اظهارداشت: تعداد کودکان سوء تغذیه این شهرستان در سال ۹۴ ، کمتر از ۱۰۵ مورد بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره ) باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با حمایت کمیته امداد این شهرستان بالغ بر ۲۵۰ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال هزینه صرف رسیدگی به کودکان سوء تغدیه در سال جاری شده است.

باقرپور گفت: بیش از یک هزار و ۵۳۷ خانوار با جمعیت سه هزار و ۷۷۹ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی شهرستان باشت قرار دارند.

وی ادامه داد: در سال ۹۴ به ۱۲۱ زوج در شرف ازدواج جهیزیه به ارزش ریالی ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال و در نیمه اول سال  ۹۵ به ۳۵ زوج و ارزش ریالی ۷۰۰ میلیون ریال جهزیه اهداء شده است.

به گزارش ایلنا از باشت، حدود ۳۵ هزار نفر در شهرستان باشت سکونت دارند که از شهرستان های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.

فاصله شهرستان باشت تا یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۱۰ کیلومتر است.

کد خبر : ۴۱۵۳۱۵