خبرگزاری کار ایران

بدون حضور رسانه‌ها؛

چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی دفاع مقدس به کار خود پایان داد

اختتامیه چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی دفاع مقدس با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیرعامل سازمان زیباسازی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اختتامیه چهارمین سمپوزیوم مجسمه سازی دفاع مقدس با حضور محمود صلاحی (رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران)، عیسی علیزاده (مدیرعامل سازمان زیباسازی)، مجتبی موسوی (دبیر سمپوزیوم)، هیات داوران و هنرمندان برگزار شد و از شرکت‌کنندگان حاضر در این دوره قدردانی شد.

علیزاده در این مراسم با اشاره به اینکه از مجموع ۱۱۴ اثر رسیده به دبیرخانه در نهایت ۱۰ طرح به عنوان اثر نهایی انتخاب شد، گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران در هفته دفاع مقدس علاوه بر برگزاری این سمپوزیوم ۱۶ دیوارنگاری در سطح شهر اجرا کرده که دو کار به موضوع مدافعان حرم اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه در دوره های قبلی سمپوزیوم دفاع مقدس موضوع شهدا و ساخت سردیس آنها را انجام دادیم، بیان کرد: این دوره از هنرمندان خواسته شد تا طرح هایی با المان‌های ایثار و شهادت به دبیرخانه ارسال کنند.

در ادامه این مراسم، مجتبی موسوی (دبیر چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی دفاع مقدس) با بیان اینکه در این دوره آثار با خلاقیت، طرح‌های ویژه و منحصر به فرد روبرو بودیم، گفت: هیات داوران متشکل از آقایان صادقی، گروسیان، سالاریان، عنایت زاده و سیروس صبری در نهایت ۱۰ اثر را برای اجرا در این دوره انتخاب کردند.

او با اشاره به اینکه کار این شرکت‌کنندگان در فضای کارگاهی از ۲۰ شهریور آغاز و تا ۷ مهرماه ادامه داشت، ادامه داد: متریال این دوره آهن بوده و علاوه بر این برخی از شرکت‌کنندگان طرح‌های خود را به شیوه‌های دیگر مانند مد‌ل‌سازی، خمیر و گچ ساخته‌اند.

موسوی با تاکید بر اینکه مجموع این آثار با تکمیل شدن در فضای پارک موزه قرار خواهد گرفت، ادامه داد: در قسمت آهن به یک فرصت یک ماه تا ۴۰ روزه نیاز داریم تا کار برای قرارگیری در فضای باز آماده شود. طرح‌ها با مواد دیگر نیز باید بعد از قالب‌گیری از جنس برنز آماده شده و سپس تمامی کارها در کنار هم در یک فضای شهری مناسب قرار خواهد گرفت.

در ادامه این مراسم صلاحی ضمن تشکر از سازمان زیباسازی شهر تهران در برگزاری این سمپوزیوم گفت: در زمان مدیرت آقای علیزاده در سازمان زیباسازی شهر تهران فعالیت‌های خوبی در حوزه هنری در سطح شهر صورت گرفته است.

او ضمن تاکید بر ضرورت توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و مقام شامخ شهدا و همینطور موضوع دفاع مقدس، افزود: زیباسازی با برگزاری هر ساله این سمپوزیوم در هفته دفاع مقدس و قرار دادن آن در فضای شهری شهروندان را به توجه ویژه به این مساله هدایت می‌کند.

به گفته وی، سازمان زیباسازی شهر تهران در سال‌های اخیر توانسته به شهر جلوه ویژه بدهد و در کنار این موضوع نباید از نقش هنرمندان و حضور فعالشان در برنامه‌هایی که برگزاری می‌شود، گذشت.

در پایان این مراسم از ۱۰ شرکت کننده در این دوره از سمپوزیوم مجسمه‌سازی دفاع مقدس با اهدای لوح تقدیر تشکر شد.

این مراسم بدون دعوت از رسانه‌ها برگزار شد.

کد خبر : ۴۱۵۳۱۱