خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی خبر داد:

افزایش ۳۰ درصدی دستگیری معتادان متجاهر/ کاهش ۳ درصدی تصادفات و تلفات جاده‌ای

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کاهش ۳ درصدی تصادفات و تلفات جاده‌ای و نیز افزایش ۳ درصدی دستگیری معتادان متجاهر در ۶ ماهه نخست امسال، گفت: ناجا با تمام توان آماده برقراری نظم و امنیت برای مردم است و با اقتدار در مقابل برهم زنندگان نظم و امنیت خواهیم ایستاد.

به گزارش ایلنا، سردار «حسین اشتری» در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهارداشت: خداوند را شاکر هستیم که در آستانه هفته نیروی انتظامی توفیق حضور در جمع نمازگزاران را پیدا کرده‌ام.

وی به حدیث پیامبر اکرم (ص) که فرمودند دو نعمت «امنیت و سلامت» مجهول هستند، اشاره کرد و گفت: به راستی، اگر انسان، این دو نعمت را از دست بدهد متوجه بزرگ‌ترین نعمت‌های خداوند خواهد شد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه تأمین امنیت بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز خشکی و آبی کشور از جمله افتخارات پلیس است، تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدا، هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، هوشیاری مردم؛ هماهنگی، همت و تلاش دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و قضائی، امنیت مثال زدنی را در کشور شاهد هستیم.

سردار اشتری افزود: نیروی انتظامی نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت کشور بر عهده دارد که نشانه آن تقدیم شهدای این عرصه است.

این مقام عالی انتظامی کشور تصریح کرد: امروز با اقتدار و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی؛ دشمن، نیروهای تکفیری و سلفی جرأت نزدیک شدن به مرزهای ما را ندارند و در صورت اشتباه از سوی آنان با پاسخ قاطع و به موقع روبه رو خواهند شد؛ شهادت ماموران ما برای حفظ و تامین امنیت و اقتدار کشور، خود گواه بر پای کار بودن نیروی انتظامی و از جان گذشتگی نیروهای آن است.

رئیس پلیس کشور با اشاره به ارائه خدمات غیرانتظامی پلیس، گفت: بیش از ۱۳ میلیون گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه در ۶ ماهه نخست امسال صادر شده است.

سردار اشتری به ۴۰۰ هزار تماس مردمی با سامانه ۱۹۷ طی این مدت، اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد تماس‌ها رسیدگی و قالب تماس‌ها در زمینه تقدیر و تشکر مردم بوده است؛ همچنین همکاران ما در مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ پاسخگوی ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تماس شهروندان بوده است.

این مقام عالی انتظامی کشور با اشاره به کاهش ۳ درصدی تصافات و تلفات جاده‌ای در ۶ ماهه نخست امسال، بیان داشت: هرچند کشته شدن یک نفر در سوانح رانندگی زیاد است اما امیدواریم شاهد کاهش بیش از پیش تصادفات و کشته‌های سوانح رانندگی باشیم.

فرمانده ناجا با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با قاچاق کالا، بیان داشت: در شش ماهه نخست امسال، کشفیات کالای قاچاق ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه امروز بالا‌ترین سرمایه نیروی انتظامی اعتماد مردم است، گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، «پلیس یار مهربان مردم» است.

سردار اشتری با بیان اینکه ناجا با تمام توان آماده برقراری نظم و امنیت برای مردم است، ادامه داد: با اقتدار در مقابل برهم زنندگان نظم و امنیت خواهیم ایستاد.

سردار اشتری با اشاره به بخش مبارزه با مفاسد اقتصادی و تأکید بر مقابله با قاچاق کالا، گفت: مقابله با ورود و عرضه کالای قاچاق مصداق عملی اقدام و عمل در خصوص اقتصاد مقاومتی است.

سردار اشتری درباره اقدامات ناجا در امر مبارزه با تولید و توزیع کنندگان مواد مخدر صنعتی و سنتی، اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست امسال، دستگیری معتادان متجاهر ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ناجا وظیفه جمع آوری و دستگیری معتادان متجاهر را بر عهده دارد، گفت: نیروی انتظامی آمادگی دارد در صورت تأمین جا و مکان، ظرف یک هفته تمامی این افراد را از سطح شهر‌ها جمع آوری کند.

سردار اشتری به کاهش ۴درصدی جرایم خشن اشاره کرد و گفت: در برخورد با سارقان و جرایم خشن در پلیس آگاهی پرونده‌ها سریعا و بدون نوبت رسیدگی می‌شود.

فرمانده ناجا به اقدامات پلیس فتا در برخورد با جرایم فضای مجازی و ورود به حریم خصوصی افراد اشاره کرد و گفت: پلیس فتا آمادگی دریافت شکایت مردم در خصوص ورود به حریم خصوصی را دارد.

این مقام عالی انتظامی کشور به وظایف شورای عالی مجازی در خصوص فضای سایبری اشاره کرد و گفت: این شورا باید همه دستگاه‌های مسئول در این زمینه را پای کار بیاورد.

سردار اشتری با اشاره به موضوع عفاف و حجاب، گفت: در این مقوله بیش از ۳۰۰ مصوبه داریم و بیش از ۲۶ دستگاه در این رابطه وظایفی را برعهده دارند اما از بین این دستگاه‌ها، تنها نیروی انتظامی بیش از توان خود، وظایفش را انجام داده است.

کد خبر : ۴۱۵۲۹۷