خبرگزاری کار ایران

ربیعی مطرح کرد:

برنامه‌های محوری دولت در ایجاد کسب و کار / دلیل اشغال بازار زیورآلات ایران توسط چینی‌ها

وزیر کار برنامه‌های محوری دولت در ایجاد کسب و کار را عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی امروز در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صندوق کارآفرینی امید در بجنورد رمز موفقیت بنگاه‌های خرد و کوچک را اتصال و زنجیره‌ای کردن آنها به یکدیگر ذکر و بیان کرد: حل معضل اشتغال‌های بزرگ، فراگیر و فقرزدایی در کشور نیازمند حمایت بانک‌ها از این طرح‌ها است.

وی سهم بنگاه‌های دارای کمتر از 10 نفر شاغل را در اشتغال رو به رشد ذکر و بیان کرد: همین یکی از دلایلی است که توانستیم مساله بیکاری را در کشور مدیریت کرده و بر این اساس بنگاه‌های خرد و کوچک سهم زیادی را در حوزه اشتغال به دست آوردند.بنگاه‌های کوچک در دو زمینه طراحی و بازاریابی مشکل دارند.

وزیر کار تبدیل بنگاه‌های خرد و متوسط را به بنگاه‌های بزرگتر از اولویت‌های وزارت کار ذکر و بیان کرد: در این چارچوب کارشناسان برجسته بین المللی آموزش‌های لازم را به مراکز فنی و حرفه ای داده‌اند. ضعف در طراحی باعث شده 90 درصد بازار زیورآلات ایران توسط چینی‌ها اشغال شود اما با سرمایه‌گذاری در زمینه طراحی می‌توان این بازار را دوباره به دست آورد.

وی به برنامه‌های محوری دولت در ایجاد کسب و کار اشاره و بیان کرد: تثبیت مشاغل موجود، حل مشکلات و احیای واحدهای تعطیل، بالابردن ظرفیت بنگاه‌ها و استفاده از مزیت‌های نسبی هر استان مهمترین راهبردهای وزارت کار برای رفع معضل بیکاری در جامعه است.

وزیر کار افزود: با برنامه ریزی، نظارت و اتصال این راهبردها به نظام بیمه ای سعی داریم به توسعه پایدار و همه جانبه در کشور دست یابیم.

وی ادامه داد: ظرف دوسال اخیر 60 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پایین به خراسان شمالی پرداخت شده تا با حمایت از صنایع کوچک به اشتغالزایی مناسب دست یافت.

ربیعی گفت: خراسان شمالی در زمینه صنایع دستی دارای ظرفیتهای خوبی است که باید از این مزیت نسبی حمایت ویژه صورت گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: جوانان در حالی از بی مهارتی رنج می برند که با اندکی تلاش می توانند به مهارت دست یابن و با مقداری ابتکار هم می توانند شغلهای جدید را ایجاد کنند.

به گزارش ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان جانشین معاون اول رئیس جمهوری در ستاد اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی به همراه معاونان خود در سفری یک روزه به این استان در نشست جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شرکت کرد.

بازدید از تعدادی کارگاه در شهرک صنعتی بیدک و پتروشیمی خراسان از دیگر برنامه های سفر علی ربیعی به استان خراسان شمالی بود.

کد خبر : ۴۱۵۱۸۹