خبرگزاری کار ایران

فرکی: به جام حذفی نگاه جدی داریم

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۱۳۸

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: ما به جام حذفی نگاه جدی داریم و می‌خواهیم اولین گام را محکم برداریم.

به گزارش ایلنا، حسین فرکی در نشستی خبری پیش از بازی با بادران نوین تهران در جام حذفی گفت: هفته دفاع مقدس را تبریک می‌گوییم و رسیدن ایام محرم را تسلیت می‌گویم. سالگرد درگذشت هادی نوروزی و افراد زیاد دیگری که دیگر در جمع ما نیستند را تسلیت می گویم و برای منصور پورحیدری آرزوی سلامتی می‌کنم.

وی ادامه داد: بازی با بادران اولین بازی ما در جام حذفی است. یک تیم دسته دومی و برای همه تیم‌ها جام حذفی مسیری است که به راحتی می‌توان سهمیه آسیایی کسب کرد. ما به جام حذفی نگاه جدی داریم و می‌خواهیم اولین گام را محکم برداریم.  بعد از این بازی دوباره وقفه‌ای در لیگ می افتد و پس از آن ما درگیر لیگ هستیم. بازی در جام حذفی قابل پیش‌بینی نیست.

وی در مورد شناختش از حریف گفت: توسط گروه‌مان اطلاعات این تیم را در لیگ دو دنبال کرده‌ایم و از نزدیک دیدارهای این تیم را زیر نظر داشته‌آیم اما نسبت به تیم‌های لیگ برتری از حریف‌مان شناخت نداریم.

فرکی در مورد نتایج بد باشگاه گفت: نتایج ما خیلی هم بد نیست. از بازیکنان صددرصد ناراضی نیستم. نارضایتی ما 50-50 است. در هفته اول ما سه بازی خارج از خانه داشتیم. بازی با پرسپولیس خیلی خوب بودیم و در حالیکه روی کاغذ میزبان بودیم عملا پرسپولیس میزبان بود. در بازی دوم هم مقابل ذوب آهن یک بر صفر از حریف جلو بودیم. ذوب آهن قهرمان جام حذفی است و در نهایت بازی مساوی شد. 

وی در مورد بازی سوم گفت: مقابل سیاه‌جامگان قرار گرفتیم که 4 امتیاز از حریفش در دو بازی قبل گرفته بود. در کل سه هفته اول برای ما راضی‌کننده بود. در هفته چهارم هم در اهواز بازی کردیم که خارج از خانه بازی داشتیم. صددرصد از نتایج راضی نیستم. می‌توانستیم بهتر نتیجه بگیریم و امتیازات بیشتری بگیریم. 10 یا 11 امتیاز می‌توانستیم بگیریم اما در مقایسه با سایر تیم‌ها نتایج ما بد نبوده است. بارها گفته‌ام که نارضایتی ما از خودم و تیمم است که انتظار بیشتری از خودم و تیم دارم. مثل مدیرعامل باشگاه. 

فرکی با اشاره به بازی‌های دیگر تیمش گفت: در بازی با فولاد و گسترش هم خارج از خانه بازی کردیم. مقابل فولاد ته جدولی که شرایطش بهتر شده بود 2 بر 2 مساوی کردیم. در بازی با گسترش در زمین خودمان اصلا خوب نبودیم و در بازی آخر هم مقابل صبا شکست خوردیم. آن هم در حالیکه داوری خوب نبود. 

فرکی با اشاره به اشتباهات داوری در بازی صبا گفت: در برنامه نود صحنه‌های بازی ما را نشان نداد. سه صحنه از تیم ما دیده نشده و برنامه نود فقط یک پنالتی را برای ما نشان داد. من با هیچ داوری مشکل ندارم. همه آنها قابل احترام هستند. همواره سعی کردم به جامعه داوری کمک کنم.

وی تصریح کرد: در 7-6 سالی که در لیگ برتر بوده‌ام داوری همواره به ضرر تیم ما بوده است. من به سلامت داوران ایمان دارم اما به نوع قضاوت‌شان اعتراض می‌کنم. در بازی با صبا پنالتی را که هر بیننده‌ای تشخیص می‌داد را داور نگرفت. بعد از بازی هم می‌گویند اگر پنالتی نبود چه؟ فرقی نمی‌کند که چه اتفاقی می‌افتد. لیگ برتر جای آزمایش کردن داوران نیست. شاید در لیگ دسته یک و دسته دو بتوان داوران را برای آزمایش کردن به کار گرفت.  در لیگ برتر اشتباه یک داور منجر به این می شود که زحمات کل یک تیم به هدر می‌رود. اشتباه داور با اشتباه بازیکن و مربی فرق می‌کند.

وی ادامه داد: یک داور وقتی اشتباه می‌کند خودش آسیب می‌بیند و دو جلسه محروم می‌شود اما زحمات یک تیم زیر سوال می‌رود. قرار نیست که وقتی در یک بازی گل صحیح عنایتی را صحیح اعلام نمی‌کنند در بازی بعد داوران بخواهند آن گل را جبران کنند. البته من ایمانم را نمی‌دهم اما نباید اشتباه یک جا را در جای دیگر جبران کرد.

فرکی تصریح کرد: من همیشه کمتر در مورد داوری صحبت می‌کنم اما وقتی یک داور اشتباه می‌کند تیم ما ضرر می‌کند. هوادار هم که نداریم اما تیم‌هایی که هوادار دارند شب خواب‌شان نمی‌برد و از اشتباه داوران ضربه می‌خورند. با هم جنگ و کری دارند. داوران باید تمرکز داشته باشند. من هیچ وقت در جریان بازی به عملکرد داور اعتراض نمی‌کنم اما خیلی از مربیان در کنار زمین مدام اعتراض می‌کنند و تصمیمی هم در مورد آنها گرفته نمی‌شود اما من و مربیانی که به داوران اعتراض نمی‌کنیم با مربیانی که به داور اعتراض می‌کنند در یک ردیف قرار می‌گیرند. اعتراض کردن و داد و فریاد کاری ندارد اما اخلاق ورزشی و حرفه‌ای به من اجازه نمی‌دهد که من عملکرد دیگری داشته باشم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز