خبرگزاری کار ایران

بانک ملی 10.2 میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص داد

بانک ملی ایران به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد که از پرداخت دیه ناتوانند، 10 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار تعیین کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی بانک ملی ایران، مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: 10 میلیارد ریال در اختیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند و 200 میلیون ریال نیز برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد ناتوان در پرداخت دیه استان گلستان تخصیص یافت.

محمدرضا حسین زاده افزود: این مشارکت از محل سهم پنج درصد از 2 درصد بودجه قرعه کشی سی و پنجمین مرحله حساب های قرض الحسنه پس انداز این بانک صورت گرفته است.

به گفته حسین زاده، این بانک در چند سال گذشته با تخصیص و پرداخت 211 میلیارد و 300 میلیون ریال در این طرح ها همکاری کرده است.

به گزارش ایلنا؛ رییس سازمان زندان ها تیرماه امسال اعلام کرد: زندانیان جرایم غیرعمد به 2 دسته تقسیم می شوند؛ یکی جرایمی است که مشمول دیه می شوند و دسته دیگر شامل بدهکاران مهریه، نفقه و چک های بلامحل است.

«اصغر جهانگیر» افزود: تاکنون 2 هزار و 302 زندانی به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه و 562 نفر نیز به علت ترک نفقه، راهی زندان شده اند و یک نفر در خراسان رضوی به دلیل ناتوانی در پرداخت یک سکه و فردی دیگری نیز به دلیل ناتوانی در پرداخت یک هزار و 514 سکه مهریه، در زندان تحمل کیفر می کنند.

وی اعلام کرد از 213 هزار زندانی در کل کشور 12 هزار و 276 نفر به دلیل جرایم غیرعمد تحمل کیفر می کنند، این تعداد 6 درصد آمار کل زندانیان است که 12 هزار و 703 زندانی جزو مشمولان دیه می شوند.

بیشتر زندانیان با 974 مورد مربوط به تصادف های منجر به جرح است که از این شمار، 970 نفر مرد و 4 نفر زن هستند. همچنین زندانیان با جرم تصادف منجر به فوت که مشمول پرداخت دیه شده اند، 551 مورد است که از این شمار، 550 نفر مرد و یک زن هستند.

رییس سازمان زندان هاافزود: حکم 2 هزار و 600 نفر مشمول پرداخت دیه، قطعی شده است و از حیث قضایی، پرونده 340 مشمول پرداخت دیه در مرحله اتهامی و رسیدگی قرار دارد.

زندانیانی که حکم پرداخت دیه آنان قطعی شده است، در صورت پرداخت دیه آزاد می شوند.

 

کد خبر : ۴۱۵۱۳۶