خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

بیش از 90 درصد نیاز آب و برق کشور توسط صنعتگران ایرانی تامین می‌شود

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه بین 90 تا 95 درصد نیاز کشور در صنعت آب و برق توسط صنعتگران ایرانی تامین می‌شود، گفت: دستاوردها و موفقیت‌های کنونی وزارت نیرو به مدد ایثار و جان‌فشانی 500 شهید صنعت آب و برق است.

به‌گزارش ایلنا، "حمید چیت‌چیان" در آئین دومین یادواره شهید دکتر "حسن عباسپور" و 500 شهید صنعت آب و برق که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به اثرگذاری مستقیم صنعت آب  و برق بر روی بخش کشاورزی و صنعت، عنوان کرد: این بخش بر روی تمامی خدمات رفاهی جامعه اثر جدی دارد و لحظه‌ای توقف آن برای مردم کاملا مشهود خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای ارائه بهترین خدمات به مردم باید به دانش و علم روز دنیا مجهز می‌شویم، تصریح کرد: در طول بیش از سه دهه اخیر کارهای بزرگی در عرصه سدسازی و برق انجام شده و به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده‌ایم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه بین 90 تا 95 درصد نیاز کشور در صنعت آب و برق توسط صنعتگران ایرانی تامین می‌شود، گفت: هدف وزارت نیرو خدمات رسانی به مردم بدون لحظه‌ای وقفه است.

چیت‌چیان خطاب به فرزندان شهدای حاضر در این یادواره گفت: دوران همرزمان پدران شما در مسئولیت‌های مختلف سپری شده است و این مسئولیت‌ها به شما سپرده خواهد شد. بسیار خرسندیم که شما به عنوان بهترین کارشناسان و مدیران این صنعت باشید و دیگران نیز شما را به عنوان بهترین نفرات به خاطر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که همه ما را در زمان سختی نجات خواهد داد کلام خدا و معصومان است که باید در عمل آن را نشان دهیم. ما همه نیازمند تذکر اخلاقی هستیم و مبادا گرفتارهای روزمره این تفکر را ایجاد کند که آنچه به عنوان واجبات عمل می‌کنیم کافی است.

وزیر نیرو یادآور شد: کسانی که برای ساخت پل اروند رود در زمان جنگ مشغول به فعالیت بودند بعدها نیز در میدان اقتصادی تجربیات خود را بعد از جنگ پیاده کردند و با پشتوانه دانش، ایمان و اخلاص موفقیت‌های بزرگی را کسب کرده‌اند.

چیت چیان تصریح کرد: وزارت نیرو این توفیق را دارد که 500 شهید را تقدیم انقلاب کرده و قریب به هزار و 400 نفر از فرزندان شهدا نیز در این صنعت حضور داشته و مشفول به فعالیت هستند و امروزه نیز بسیاری از مدیران این صنعت نیز کسانی هستند که در زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس در میدان‌های رشادت ایثار و فداکاری داشته‌اند.

وی در بخش پایانی سخنان خود فرزندان شهدای حاضر در این مراسم را مجددا مورد خطاب قرار داد و گفت: شما یادگاران شهدا کارشناسان و مدیران آینده صنعت آب و برق خواهید بود و باید با یاد شهدا و استمداد از آن‌ها این مسئولیت بزرگ را به خوبی انجام بدهید.

 

کد خبر : ۴۱۵۱۳۰