خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در جمع خبرنگاران:

هر کشوری با ایران همکاری نکند، ضرر کرده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: همه متوجه شدند هر کسی با جمهوری اسلامی همکاری نکند و روابط اقتصادی برقرار نکند خودش ضرر کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسن بیگی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در حاشیه مراسم ترحیم برادرزاده ناطق‌نوری در پاسخ به سوالی در خصوص اقدام عملی در برجام و شورایی که قرار است این موضوع را بررسی کند، گفت: همه کشورها با ایران همکاری می‌کنند و تنها کشوری که همکاری نمی‌کند آمریکا است. آمریکایی‌ها به دیگر کشورها نیز فشار می‌آوردند.

او افزود: همه متوجه شدند هر کسی با جمهوری اسلامی همکاری نکند و روابط اقتصادی برقرار نکند خودش ضرر کرده است.

حسن بیگی گفت: در حقیقت مردم و افکار عمومی آمریکا با هر دو حزب مخالف است؛ چراکه هر جا آمریکا ورود پیدا کرده جنگ شده و هرجا ایران ورود کرده صلح و ثبات برقرار است.

او در مورد علاقه‌مندی کشورها به همکاری با ایران گفت: تمام کشورها علاقه‌مند به همکاری با ایران هستند و می‌خواهند در قراردادهای اقتصادی شریک ایران باشند . این را آمریکایی‌ها نیز پذیرفته‌اند .

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد سفر رئیس‌جمهور به آمریکا بیان کرد: یک زمانی کشورهای پنج به علاوه یک طرف آمریکا بودند ولی الان به جز انگلیس همه کشورها به سوی ایران آمده‌اند .  ولی متاسفانه خود ما به کندی عمل می کنیم .

او در مورد استفاده از افراد دو تابعیتی در برخی پست‌ها ادامه داد: این موضوع در کمیسیون در حال بررسی است و تا سه هفته آینده اعلام می‌شود .

حسن بیگی افزود:  قطعا نباید در پست‌های کلیدی و مهم از دو تابعیتی‌ها استفاده شود؛ چراکه از آن طرف به آنها و خانواده‌هایشان فشار می‌آورند که جاسوسی کنند.

او در مورد کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا نیز گفت: فرقی بین ترامپ و کلینتون وجود ندارد و صاحب هر دو لابی صهیونیستی است و آنها تلاششان این است که هر کدام انتخاب شدند آنها را در مشت خود بگیرند.

کد خبر : ۴۱۵۰۰۱