خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبرداد:

راه اندازی 7500 واحد صنعتی راکد تا پایان سال محقق خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۹۹۳

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، کنترل تورم و ایجاد رونق در اقتصاد کشور را در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و گفت: براساس برنامه پیش بینی شده، راه اندازی 7500 واحد صنعتی راکد تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علی یزدانی در سفر به استان لرستان، ارتقاء توان رقابت پذیری صنایع کوچک را از برنامه های مهم سازمان در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل عنوان و خاطرنشان کرد: 7 برنامه در جهت ارتقاء توان رقابتی واحدها از جمله آموزش، توسعه صادرات، تشکیل خوشه های صنعتی، کنسرسیوم های صادراتی و تشکیل شرکت های مدیریت صادرات طراحی شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به تفاهم نامه اخیر سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با سازمان فنی و حرفه ای اشاره و تصریح کرد: براساس توافقی که با سازمان فنی و حرفه ای صورت گرفته، صنعتگران مستقر در شهرک‌های صنعتی از آموزش های لازم جهت بهبود وضعیت تولید بهره مند خواهند شد.

یزدانی ضمن تشریح برنامه های حمایتی سازمان در جهت آموزش رایگان واحدهای صنعتی افزود: قرار است در سال جاری ۱۵۰ هزار نفر از صنعتگران مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی سراسر کشور آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها باید برای بازگردان واحدهای صنعتی راکد به چرخه صنعت و افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی فعال به کمک بخش صنعت بیایند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاوتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، همه مسئولان باید بیش از گذشته نسبت به ایجاد رونق در اقتصادکشور و رفع مشکلات پیش روی صنعتگران تلاش نمایند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در بخش دیگری از سخانش با بیان اینکه دو خوشه سنگ و جاجیم برای استان لرستان شناسایی شده است، گفت: استان ظرفیت مناسبی جهت توسعه بیشتر خوشه ها ی کسب و کار دارد که در این راستا دست اندرکاران استان باید تمام سعی خود را در این خصوص به کار بندند.

وی اضافه کرد: امسال در بحث تخصیص اعتبارات عمرانی، موافقت‌نامه‌ها، تخصیص و دریافت و جهش در حوزه‌ صنایع کوچک اقدامات خوبی انجام شده که قابل تقدیر هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: همچنین در حوزه تصفیه‌خانه فاضلاب سه مورد در شهرک راه‌اندازی شده و از ۱۳۴۰ هکتار مساحت ۱۵۴ هکتار تملک شده و ۱۲۴هکتار منابع ملی و مابقی جز مستثناعات هستند.

وی در پایان با اشاره به حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط اظهارداشت: همکارانی که مسئولیت پذیرفته اند هر کسی در حیطه کاری خودش در گره گشایی از کار صنعتگران، پاسخ گویی و پیگیری مشکلات آنها دریغ نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز