خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کرملین:

دلیل سقوط هواپیمای ام‌اچ ۱۷ مالزی، حمله موشکی شبه‌نظامیان نبود

سخنگوی کرملین گفت که داده‌های راداری هر‌گونه پرتاب موشک از سوی شورشیان دونتسک را به سمت هواپیمای ام‌اچ‌۱۷ مالزی را رد می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین امروز – چهارشنبه – اعلام کرد که داده‌های راداری نشان‌دهنده آن است که هواپیمای مالزیایی ام‌اچ۱۷ به طور قطع به دلیل شلیک موشکی جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین، سقوط نکرده است.

دادستان‌های بین‌المللی که در حال تحقیق در رابطه با سقوط این هواپیما هستند، قرار است نتایج تحقیقات خود را تا ساعات آخرین امروز – چهارشنبه – منتشر کنند. این دادستان‌ها گفته‌اند که مکان شلیک و نوع موشک «بوک» استفاده شده را نیز اعلام خواهند کرد.

سخنگوی کرملین در یک کنفرانس خبری و در پاسخ به خبرنگاران گفت که داده‌های به دست آمده از نیروهای نظامی روسیه تا کنون مشخص کرده است که این موشک از مناطق تحت کنترل جدایی‌طلبان شلیک نشده است،‌ بلکه از مناطق دیگری به سمت این هواپیما پرتاب شده است.

وی افزود: «داده‌های دست اول، همه اشیاء در حال پرواز را شناسایی می‌کند که شامل اشیاء پرتاب شده یا اشیاء در حال پرواز در این مناطق تحت کنترل از سوی شورشیان در آن لحظه می‌شود.»

وی در ادامه گفت: «‌این داده‌ها مشخص و قطعی هستند و هیچ موشکی را در این منطقه نمی‌بینیم. اگر موشکی شلیک شده تنها می‌تواند از مکان دیگری شلیک شده باشد.»‌   

 

 

کد خبر : ۴۱۴۹۱۶