خبرگزاری کار ایران

تلاش کشورهای همسایه برای جذب اساتید دانشگاه‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۸۹۹

جلسه 83 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، روز سه شنبه 1395/7/6 به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش ایلنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر مخبر دزفولی در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: بر اساس یک طرح جامع مطالعاتی که در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده است، برخی از کشورهای همسایه با سرمایه گذاری های کلان در حال دوپینگ علمی به منظور افزایش سرعت رشد علمی خود هستند.

وی افزود: در همین راستا جذب اساتید نخبه کشورمان در دستور کار قرار گرفته و با پیشنهادهای اغواکننده مالی تعدادی از این افراد هم جذب کشورهای هدف شده اند.

عضو هئیت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: به عنوان مثال یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران با حقوق ماهیانه بیش از 50 میلیون تومان به یکی از این کشورها مهاجرت کرده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به لزوم برنامه ریزی ملی به منظور جلوگیری از این روند گفت: باید همه مسئولان کشور وارد میدان حفظ سرمایه علمی کشور شوند.

 مخبر دزفولی با اشاره به برخی از حوزه هایی که در آن ها لازم است بیشتر توجه شود، افزود: در حوزه علوم پزشکی باید تلاش بیشتری برای حفظ نخبگان صورت گیرد.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برخی از مطالب منتشر شده در مجلات علمی بین الملی جهت دار است و تخریب وجهه علمی کشورمان را دنبال می کند.

وی با اشاره به روند نامطلوب سرقت علمی در کشور ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی قصد دارد تا با جدیت از این روند جلوگیری کند ولی این امر مستلزم داشتن یک تصویر جامع از این موضوع است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز