خبرگزاری کار ایران

کفاشیان: کنگره AFC قربانی اختلافات شخصی با اینفانتیو شد

نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد تا میزبانی جام جهانی ۲۰۵۰ را بگیرد!

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان، نائب رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان که روز گذشته در هند برای شرکت در کنگره فوق العاده AFC  برای انتخابات شورای فیفا شرکت کرده بود مصاحبه تفصیلی از طریق ایمیل با سایت اسپورت استار داشته است.

مصاحبه کفاشیان با این سایت به شرح زیر است:

* قطر می‌تواند میزبانی موفقیت آمیزی در جام جهانی 2022 داشته باشد؟

شکی نداریم که خواهران و برداران ما در قطر می‌توانند گام موفقی برای برگزاری جام جهانی بردارند. البته این اقدام قطری‌ها به سود خواهران قطری نیز خواهد بود. قطر دارای جمعیت جوان دختر و پسر هستند که به سختی تلاش می‌کنند تا جو کلیشه‌ای که در کشور قطر سیطره دارد را بشکنند. قطر بافت جوانی دارد که می‌تواند برای مواجه با مشکلات موفق باشد. یعنی آنها در مسیر راه ممکن است خطاهایی داشته باشند اما آنها آماده مواجه با این مشکلات هستند تا تغییرات مثبتی را انجام دهند.

* به نظر شما اهداف ثانویه در برگزاری جام جهانی در آسیا که برای اولین بار در تاریخ این رقابت‌ها اتفاق می افتد، چه باشد خوب است؟

هدف اصلی جام جهانی این است یکی از 209 اعضا فیفا 64 بازی را با موفقیت برگزار کند و برای این عضو افتخار خوبی به شمار می‌آید و تا مدت 4 سال می‌تواند از آن استفاده کند. جام جهانی 2022 فرصتی طلایی است البته نه تنها برای قطر یا خاورمیانه بلکه فرصتی عالی برای کشورهای اسلامی است تا چهره واقعی اسلام را به تمام دنیا بشناسانند. 

* آقای کفاشیان شما در مصاحبه‌های پیش از این گفته بودید که ایران به برگزاری جام جهانی در قطر کمک خواهد کرد. ایران از چه راهی می‌تواند به برگزاری این مسابقات کمک کند؟

مهمترین کمک ما به قطر این است که به جام جهانی 2022 صعود کنیم. هواداران ما یکی از بهترین و پرشورترین هواداران فوتبال جهان است. ما در سال 2000 یک بازی دوستانه با آمریکا در شهر لوس انجلس برگزار کردیم که ورزشگاه پر از هواداران ایرانی شد و شور و شوق بر ورزشگاه سیطره یافت. در جام باشگاه های استرالیا ما با 25 هزازر هوادار دومین تیم پرهوادار بودیم. شما می‌توانید ایران را در قطر تصور کنید؟

* بسیاری می‌گویند که آراء منفی اعضا AFC  به کنگره فوق العاده برای انتخاب شورای فیفا به نوعی ضربه به اقتدار اینفانتیو و کمیته اخلاق فیفا و تضعیف این اقتدار است نظر شما چیست؟

 

آنچه را شما شنیدید من نیز دور را دور به همان مقدار اطلاع دارم. در صورت درست بودن این گمانه زنی‌ها بنده هنوز  عضو شورای فیفا نبودم و نمی دانم چه اتفاقی افتاد. اما آچه می‌گوید برخی از اشخاص می‌خواهند قدرت اینفانتیو را زیر  سوال ببرند می‌توان بعدا با حضور اینفانتینو قابل بحث است. این اتفاقاتی که شما آن را اخلاقی می‌دانید به نظرم بحث‌های شخصی بوده است.

* چه زمانی ایران می‌تواند میزبانی جام جهانی را بگیرد؟

آنچه مشخص است در سال‌های نزدیک مقدور نیست. می‌دانیم که چین برای گرفتن میزبانی تلاش خواهد کرد و رقابت سختی میان ما با چین برای میزبانی 2038 ایجاد خواهد شد. اگر مغلوب رقیب چینی خود شویم باید نسل‌های بعدی ما امیدوار باشند تا میزبانی 2050 را بگیرند یا میزبانی سال‌های آینده!

 

کد خبر : ۴۱۴۸۹۷