خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:

وجود 900 کانون فرهنگی‌ـ‌هنری مساجد در گیلان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از وجود 900 کانون فرهنگی‌ـ‌هنری مساجد در استان خبر داد و افزود: 3 هزار مسجد و 13 حوزه علمیه با یک‌هزار و 250 طلبه در گیلان وجود دارد.

به گزارش ایلنا از انزلی، فیروز فاضلی امروز در سومین جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف دین با اشاره به استقرار حکومت شیعه در گیلان، بیان کرد: نخستین حکومت شیعه جهان در گیلان مستقر شد و این اعتقاد همواره در استان دوام داشته است.

فاضلی با بیان اینکه برگزاری جشنواره مذکور نیز به نخستین‌های گیلان اضافه شده است، افزود: این جشنواره در سه مرحله بررسی شد و در نهایت در حال برگزاری است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه گیلان دارای 945 بقعه متبرکه است، اذعان  داشت: گیلان در این زمینه رتبه سوم کشور را دارد و رتبه نخست در اختیار استان فارس بوده که هشت برابر گیلان مساحت دارد که اگر بخواهیم به لحاظ مساحت این موضوع را ارزیابی کنیم استان گیلان در رتبه نخست است.

فاضلی یکی از مراحل جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف را شناسایی و تجلیل از پیشکسوتان این عرصه عنوان کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بین علم‌ و ادب و تفکر را پیوستگی دانست و گفت: زمانی که علم با عالم درونی شود با ادب نیز آمیخته می‌شود و عالمان کسانی هستند که به دنبال مسأله می‌روند و علم جزئی از ذات زندگی آنها است.

وی از وجود 900 کانون فرهنگی‌ـ‌هنری مساجد در استان خبر داد و افزود: 3 هزار مسجد و 13 حوزه علمیه با یک‌هزار و 250 طلبه در گیلان وجود دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه مباحث مذکور باید برای معرفی استان الگو و برند شوند، گفت: گیلان هشت هزار شهید تقدیم کرد که در مقایسه با کل جمعیتش بسیار چشمگیر است.

کد خبر : ۴۱۴۸۴۸