خبرگزاری کار ایران

فرماندار بهمئی در کهگیلویه و بویراحمد به ایلنا خبرداد:

اتمام پروژه آبرسانی به بهمئی تا پایان سال 97

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۸۲۲

فرماندار بهمئی در کهگیلویه و بویراحمد، زمان اتمام پروژه آب شرب و مصارف صنعتی این شهرستان را تا پایان سال 97 عنوان کرد.

سلطانعلی رحمانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت رفع موانع و تأمین منابع و تملک اراضی و همچنین همکاری و هماهنگی سازمان‌ها، نهادهای مربوطه تا پایان سال 1397 شاهد اتمام پروژه و تأمین آب شرب و مصارف صنعتی شهرستان و روستاهای حومه آن باشیم .

وی باتشریح مهمترین اهداف اجرای طرح آبرسانی سد کوثر به شهر لیکک، اظهار داشت: پروژه آبرسانی از سد کوثر به شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی و روستاهای حومه با توجه به افزایش جمعیت ، عدم ذخایر آبی مطمئن در سطح شهرستان ، عدم کیفیت مناسب آب شرب شهر لیکک ، تامین آب مورد نیاز صنایع شهرستان و اجرای سیاست های پدافند غیر عامل، در بهمن ماه سال 1389 آغاز بکار کرده است.

فرماندار بهمئی در کهگیلویه و بویراحمد افزود: این پروژه  به طول 57 کیلومتر و برآورد اعتباری  بالغ بر 120 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی – استانی ، از روستای گرمز شهرستان بهبهان تا شهرستان بهمئی توسط شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد اجرائی شده است .

رحمانی در پاسخ به این سوال که چه میزان اعتبار  از ابتدای اجرای طرح تاکنون  برای این طرح در نظر گرفته شده و یا جذب شده است؟ خاطرنشان کرد: از میزان مجموع اعتبار مورد نیاز، تا پایان سال مالی 1394 مبلغ 18 میلیارد تومان جذب شد.

وی گفت: در سال جاری بمنظور تسریع در روند پیشرفت پروژه، علاوه بر اعتبارات عادی که به میزان 12میلیارد و 409 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است، در سفر ریاست محترم جمهوری به استان نیز اعتبارات قابل توجهی جهت اتمام پروژه در نظر گرفته شد.

فرماندار بهمئی در کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی تاکنون برای اجرای این طرح صورت گرفته و یا عملیاتی شده است؟ هم یادآورشد: این پروژه تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که شامل خرید مقدار 13 کیلومتر لوله فولادی به قطر 26 و 28 اینچ، تأمین 40کیلومتر لوله از طریق فاینانس داخلی بانک پارسیان که طبق پیش بینی حداکثر تا پایان آبان ماه 1395 تحویل داده خواهد شد.

رحمانی گفت: حمل مقدار 5/4 کیلومتر لوله به محل اجرای پروژه و جوشکاری یک هزار و 500 متر آن، افتتاح مخزن ذخیره آب 15 هزار متر مکعبی شهر لیکک، پیشرفت فیزیکی ایستگاه پمپاژ شماره 2 به میزان 10 درصد و ایستگاه پمپاژ شماره 1 به میزان 5 درصد (مربوط به مخازن1000متر مکعبی)، پیشرفت 50درصدی عملیات خاکبرداری و جاده سازی مسیر خط انتقال و حفر کانال خط انتقال لوله به طول 5/4 کیلومتر از دیگر اقدامت صورت گرفته برای این پروژه است.

وی مهمترین موانعی که از ابتدای شروع پروژه تاکنون برای اجرای این طرح وجود داشته را نیز این گونه گفته که باوجود پیشرفت 25 درصدی پروژه از ابتدای شروع تاکنون، موانع و مشکلات متعددی از جمله تخصیص نیافتن کامل منابع مصوب، تملک اراضی کشاورزی مسیر خط انتقال و تأمین مصالح اولیه در روند اجرای پروژه تأثیر داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز