خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

زنان روستایی لرستان ۵۰ درصد فعالیت‌های بخش دامداری را به دوش می‌کشند

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۸۲۱

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: ۵۰ درصد فعالیت های صورت گرفته در بخش دامداری استان توسط زنان روستایی انجام می‌شود.

لیلا سلاحورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد، با اشاره به توانمندی و فعالیت‌های زنان استان لرستان در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی افزود: همچنین ۴۰ درصد فعالیت در بخش زراعت و بیش از ۶۰ درصد فعالیت‌ها در بخش محصولات باغی استان از سوی زنان روستایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به توانمندی زنان لرستانی در دیگر حوزه‌ها نیز اظهار داشت: خوشبختانه‌حدود ۳۰۰ زن کارآفرین در استان لرستان مشغول فعالیت هستند و  ۹۰ درصد هنرمندان صنایع دستی استان لرستان را زنان تشکیل می دهند.
 
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان همچنین توانایی بانوان لرستانی را در پست‌های مدیریتی قابل تقدیر خواند و اضافه کرد: تعداد زنان در پست های مدیریتی استان لرستان به ترتیب 5 مدیرکل، ۶ معاون مدیرکل، ۱۱ مشاور فرماندار، یک بخشدار، ۵۰ دهیار و ۹ عضو شورای شهر هستند.

لیلا سلاحورزی همچنین تاکید کرد: تعداد سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده استان لرستان ۶۰ مورد است.
 
وی به توانایی بانوان لرستانی در عرصه‌های ورزشی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه بیش از ۱۰ هزار ورزشکار زن در استان لرستان وجود دارد و تعداد هیات‌های ورزشی فعال در شهرستان‌های استان ۱۴۳ هیات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز