خبرگزاری کار ایران

رئیس منطقه ۹ مراکز فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد:

وجود هفت مرکز فنی و حرفه‌ای در گیلان

رئیس منطقه 9 مراکز فنی و حرفه‌ای کشور از وجود هفت مرکز فنی و حرفه‌ای در گیلان خبر داد و گفت: مراکز فنی و حرفه‌ای در رشت، صومعه‌سرا، آستانه‌اشرفیه، بندر انزلی، لاهیجان و رستم آباد فعال هستند.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران صبح امروز در جریان آغاز همایش دولت، صنعت و دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: همایش مذکور با هدف شناساندن توانمندی‌های مراکز فنی و حرفه‌ای به مردم و مسؤولان برگزار شده است.

رئیس منطقه 9 مراکز فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: دانش‌آموختگان فنی و حرفه‌ای کاربلد هستند و 65 تا 70 درصد از فارغ‌التحصیلان وارد بازار کار می‌شوند.

آرش بهار با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان مراکز فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف کارآفرین هستند، تصریح کرد: به‌دنبال نقش مثلث دولت، صنعت و دانشگاه هستیم.

وی رابطه دانشگاه‌های سراسری با صنعت را به منظور برطرف کردن مشکل واحدهای تولیدی خواند و افزود: مراکز فنی و حرفه‌ای رویکرد دیگری دارند و آموزش‌دهنده نیروی کار برای واحدهای صنعتی هستند.

وی به نیاز 9 تکنسین برای هر مهندس اشاره کرد و بیان داشت: اکنون در کارگاه‌‌های تولیدی تعداد مهندسان بیشتر از تکنسین‌ها است.

رئیس منطقه 9 مراکز فنی و حرفه‌ای کشور  از وجود هفت مرکز فنی و حرفه‌ای در گیلان خبر داد و اذعان داشت: مراکز فنی و حرفه‌ای در رشت، صومعه‌سرا، آستانه‌اشرفیه، بندر انزلی، لاهیجان و رستم آباد فعال هستند.

وی به برپایی نمایشگاه توانمندی‌های این مرکز در کنار مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) اشاره کرد و گفت: نمایشگاه مذکور در حد توان دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای چمران رشت دایر شده و ایده آنها به نمایش گذاشته شده است.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران رشت خاطرنشان  کرد: در مجموع شش هزار دانشجو در مراکز فنی و حرفه‌ای گیلان مشغول به تحصیل هستند.

بهار، رسالت مراکز فنی و حرفه‌ای را تربیت افراد کاردان عنوان کرد و بیان داشت: تکنسین در فارسی معادل کاردان نمی‌شود بنابراین باید تکنسین‌هایی با چهار سال آموزش داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش کلیدی دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در پیوند دانشگاه و صنعت، اظهار کرد: یکی از تلاش‌های ما دریافت مجوز به منظور جذب دانشجو از دبیرستان‌ها است.

بهار  با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری، بیان کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصاد مقاومتی هستند و می‌توانند زیرساخت‌های آن را فراهم کنند.

کد خبر : ۴۱۴۷۱۰