خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد:

پرداخت بیش از 105 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان گیلان

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه در پنج ماهه سال‌جاری 711 نفر در زمینه‌های کشاورزی، خدمات، صنایع دستی، شیلات، دامپروری، فعالیت‌های صنعتی و معدنی اشتغالزایی کرده‌اند افزود: برای اجرای این طرح‌ها 105 میلیارد و 478 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا از لنگرود، علیرضا محمدی در دومین همایش آموزشی اشتغال و حرفه آموزی که در لنگرود برگزار شد با تشکر از اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان به دلیل همکاری با کمیته امداد در برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مددجویان و مستعدان اشتغالزایی گفت: 25 هزار نفر مستعد اشتغال تحت حمایت در گیلان شناسایی شده‌اند که به دلیل کمبود اعتبار و محدویت مالی تلاش می‌شود بصورت زمان‌بندی شده و با در نظر گرفتن اولویت‌ها، تسهیلات در اختیار آنها قرار داده شود.

محمدی با بیان اینکه در پنج ماهه سال‌جاری 711 نفر در زمینه‌های کشاورزی، خدمات، صنایع دستی، شیلات، دامپروری، فعالیت‌های صنعتی و معدنی اشتغالزایی کرده‌اند افزود: برای اجرای این طرح‌ها 105 میلیارد و 478 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از موارد مهم برای رسیدن به اشتغال پایدار عنوان کرد و ادامه داد: مهارت آموزی مجریان طرح‌های اشتغال آنها را به سمت فرصت‌های شغلی هدایت می‌کند و سبب می‌شود تا بازار کسب و کار را بهتر بشناسند و مطابق با نیاز بازار ایجاد شغل کنند و در این راستا در پنج ماهه امسال هزار و 709 نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

محمدی اظهار کرد: نیازسنجی خانواده‌ها و شناسایی استعدادهای آنان در زمینه اشتغالزایی، ارائه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و ارائه تسهیلات از جمله اقدامات کمیته امداد برای توانمندسازی و خوداتکایی خانواده هاست که در این زمینه همکاری و همراهی بانک‌های عامل در پرداخت به موقع و آسان تسهیلات بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه کمیته امداد استان در سطح کشور جزء چند سازمان اول در جذب اعتبارات بانکی است اظهار کرد: ایجاد طرح گل سوسن چلچراغ بصورت نقشه فرش بعنوان فرش گیلان و ثبت آن بعنوان یک برند در استان یکی از کارهای ماندگار بود که انجام شد.

وی تاکید کرد: کمیته امداد گیلان آمادگی دارد از 50 میلیون ریال تا سقف 500 میلیون ریال تسهیلات در اختیار خانواده‌ها برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی بصورت کارگاهی و فردی قرار دهد.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای گیلان نیز با تشکر از خدمات کمیته امداد در خصوص مهارت آموزی و اشتغال خانواده‌ها تصریح کرد: دغدغه مسئولین کشور و استان مسئله اشتغال جوانان و درصد بالای بیکاری است که امیدوارم از فرصتی که کمیته امداد در اختیار خانواده‌ها برای فراگیری آموزش رایگان فنی و حرفه ای قرار داده بیشترین بهره‌برداری را بدست آورند.

رحیم عطایی پور با بیان اینکه یکی از گروه‌های هدف در سازمان فنی و حرفه‌ای برای ارائه آموزش‌ها افراد تحت حمایت هستند افزود: اکثر شهرستان‌ها هماهنگی‌های لازم را در خصوص ارائه آموزش‌ها به این خانواده‌ها را دریافت کرده‌اند و تلاش بر این است که افراد به صورت مفید از آموزش‌ها و مهارت‌ها جهت افزایش سطح کارایی و سپس اثر بخشی در زندگی بهره ببرند.

کد خبر : ۴۱۴۶۹۵