خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهردار ارومیه:

تضمین آینده بهتر برای ارومیه در گرو سرمایه‌گذاری‌های مستمر است

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شهردار ارومیه گفت: سیاست‌های اقتصادی شهرداری ارومیه با تاکید شهردار بر اساس اصل اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی شده و واحدهای تابعه شهرداری باید طبق آن برنامه‌های خود را اجرا کنند.

امیر سحابی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه اظهار کرد: متولیان مدیریت شهری ارومیه علاوه بر بالا بردن سطح ارائه خدمات شهری به شهروندان و جلب رضایت آنها، کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای پایدار را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

سحابی تاکید کرد: بی تردید تضمین آینده بهتر برای شهر ارومیه در گرو سرمایه گذاری‌های مستمر و گسترش فعالیت‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف مرتبط با زیرساخت‌های شهری است.

وی گفت: علاوه بر ایجاد سیستم‌هایی با درآمدزایی پایدار، خدمت رسانی به شهروندان در زمینه‌های متنوع، یک اصل مهم و کلیدی در رویکردهای جدید خدمت‌رسانی شهرداری ارومیه است.

سحانی ادامه داد: از همین روست که مدیران این نهاد مردمی تلاش خود را در جلب رضایت شهروندان و آبادانی هر چه بیشتر ارومیه مضاعف کرده اند.

سحابی تاکید کرد: اشتغال‌زایی و کارآفرینی به واسطه ایجاد مشاغل جدید در نتیجه سرمایه گذاری‌های پایدار به ویژه در توسعه صنایع تبدیلی، خدماتی، زیرساخت‌های شهری و گردشگری ارومیه کلیدی‌ترین سیاست فعلی سیستم مدیریت شهری است.

وی بهترین مسیر برای ارتقای درآمدهای شهرداری و به تبع آن افزایش کیفیت زندگی شهروندان را در گرو ایجاد درآمدهای پایدار به وسیله مشارکت‌های خود شهروندان دانست و افزود: از همین رو سیاست شهرداری ارومیه بر این اصل استوار شده که مدیریت شهری تا حد امکان اتکای خود را به درآمدهای ناپایدار کاهش دهد.

 معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شهردار ارومیه در ادامه با اشاره به این‌که براساس آیین‌نامه‌های مالی، درآمد شهرداری‌ها ناشی از شش مولفه عوارض عمومی، عوارض اقتصادی، بهای خدماتی، کمک‌های دولتی، درآمدهای ناشی از وجوه اموال و برخی از موسسه‌های خصوصی زیرمجموعه شهرداری تامین می‌شود، عنوان کرد: درآمدهای ناشی از موارد یادشده به دو بخش پایدار و ناپایدار تفکیک می‌شوند و  کمتر از 30 درصد درآمدهای کنونی شهرداری‌ها پایدار و مابقی ناپایدار هستند.

 وی در تشریح علل شرایط پیش‌آمده کنونی، کاهش رونق ساخت و ساز و رکود در بازار مسکن را از جمله اصلی‌ترین خاستگاه‌های این شرایط نام برد و گفت: عمده درآمد شهرداری‌ها که مربوط به صنعت ساختمان است، روند نزولی به خود گرفته و در حال تبدیل شدن به معضلی بزرگ است.

سحابی با اشاره به خلاقیت شهردار ارومیه در ترسیم چشم انداز افق چندین‌ساله برای شهر افزود: نگاه نواندیشانه ای که اکنون بر سیاست‌های شهرداری حاکم است، طرح‌ها و ایده‌های نوینی را متولد کرده که قطعا به افزایش منابع ایجاد درآمدهای پایدار و افزایش مشارکت شهروندان در آبادانی شهر خود کمک شایانی خواهد کرد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شهردار ارومیه با بیان تجربیات مدیریت شهری درباره ارتقای سطح فعالیت‌ها و کسب درآمدهای پایدار در این حوزه تاکید کرد و توسعه روش‌های با ثبات سرمایه گذاری بر روی زیر شاخه‌های مختلف گردشگری از جمله طبیعت‌گردی، برگزاری جشنواره‌های محلی، توجه به توریسم پزشکی، تاریخی، ورزشی، فرهنگی و صنعتی را از سیاست‌های اصلی معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری برشمرد.

وی در ادامه به اهمیت روزافزون صنعت گردشگری و نقش بسزای آن در رونق اقتصادی شهر و حساسیت ویژه شهردار و شورای اسلامی شهر ارومیه اشاره کرد.

سحابی همچنین از تشکیل کارگروهی با هدف تحلیل و تبیین راهکار‌های مناسب به منظور برنامه ریزی‌های اصولی برای توسعه رونق گردشگری ارومیه و نیز استفاده از ظرفیت‌های کلیه متولیان مرتبط در این صنعت پررونق در کلان‌شهر ارومیه خبر داد.

وی اجرای مدیریت یکپارچه فعالیت‌های گردشگری و جذب گردشگر برای رونق این صنعت و توسعه روز افزون آن در استان، بررسی زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این زمینه، امکان سنجی چشم‌انداز‌های گردشگری وسازماندهی و ارتقای فعالیت‌های مرتبط با این صنعت در  ارومیه و همچنین ایجاد وحدت رویه و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود را در گرو تداوم رایزنی‌های برنامه‌ریزی شده و کارشناسی شده برای برچیدن موانع و معضلات احتمالی گردشگری و ایجاد بسترهای مناسب برای بروز رسانی و معرفی جاذبه‌های گردشگری دانست.

سحابی همچنین به تلاش مضاعف پرسنل معاونت اقتصادی در گردآوری و ارائه اطلاعات کافی و اصولی در زمینه فرصت‌های دارای پتانسیل منطقی برای سرمایه‌گذاری و همچنین ارائه بسته‌های جامع مشارکتی اشاره کرد و  خواستار همکاری سایر نهادها و ارگان‌های ذیربط با مدیریت شهری شد.

کد خبر : ۴۱۴۵۹۹