خبرگزاری کار ایران

حافظی:

منتظر نظر نهایی معاونت حقوقی ریاست جمهوری درباره پرونده کارخانه قو هستیم

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۵۸۳

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران مکاتبات لازم به معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای کارخانه قو انجام شده است، تاکید کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری این موضوع را به وزارت کار، رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی ارجاع کرده است. نظرات کارشناسی برگشت داده شده و ما منتظر جمع بندی هستیم تا در اختیار دولت قرار گیرد و امیدواریم این مشکل حل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت‌الله حافظی؛ در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره توقف فعالیت کارخانه روغن نباتی قو، اظهار کرد: این کارخانه یکی از منابع آلاینده شهر تهران است که از سال اول شورا در دستور کار کمیسیون قرار گرفته و حکم پلمب این کارخانه نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه مانع اصلی برای توقف فعالیت این کارخانه اشتغال 315 پرسنل با سنوات طولانی است، تصریح کرد: بخش عمده ای از پرسنل پیش از این از مزایای اشتغال کار سخت و زیان آور و بازنشستگی پیش از موعد استفاده کرده اند و پرسنل باقی مانده طبق قانون نمی توانند از این مزایا برخوردار شوند.

حافظی با بیان اینکه برای حل مشکل اشتغال پرسنل کارخانه قو، جلساتی متعددی با نهادها و سازمان های مربوطه از جمله سازمان تامین اجتماعی داشتیم، گفت: تنها راه حل مشکل پرسنل این است که هیات دولت مصوبه ای به طور اختصاصی برای این مجموعه داشته باشد و اجازه بدهد تا سازمان تامین اجتماعی مزایایی برای این افراد در نظر بگیرد تا حقوق این افراد پایمال نشود.

وی بااشاره به اینکه مکاتبات لازم به معاونت حقوقی ریاست جمهوری انجام شده است، تاکید کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری این موضوع را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی ارجاع داده است. نظرات کارشناسی برگشت داده شده و ما منتظر جمع بندی هستیم تا در اختیار دولت قرار گیرد و امیدواریم این مشکل حل شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، درباره پرونده سایت معماری نیوز، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در پنج تیرماه سال 87، اظهار کرد: ایشان فرمودند: "مطالبه عدالت به معنای این است که عدالت، گفتمان غالب در محیط های جوان و دانشجویی شود، عدالت را مطالبه کنند و آن را از هر مسئولی بخواهند. یک لحظه از درخواست و مطالبه عدالت کوتاهی نکنند. این شان شماست، مطالبه عدالت از مسئولان در همه ابعاد آن.»

وی با بیان اینکه ایشان در محل دیگری ترویج فرهنگ مطالبه عدالت از مسئولان در جامعه را مورد تاکید قرار داده اند، افزود: با عنایت به سخنان و انتظارات مقام معظم رهبری از قشر جوان، از ریاست قوه قضائیه انتظار داریم پرونده سایت معماری نیوز را از موضوعی امنیتی خارج نموده و به یک موضوع مطبوعاتی تبدیل کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهر شورای شهر تهران همچنین گفت: جناب آقای لاریجانی؛ این رفتارهای سخت گیرانه منجر به سرخوردگی جوانان و نهایت منجر به نفاق و کینه خواهند شد. قطعا تدبیر و درایت جنابعالی می تواند این پرونده را به مسیر طبیعی رسیدگی وارد نموده و شائبه نفوذ صاحبان زر، زور و تزویر در پرونده را مرتفع سازد.

وی درباره عدم ارسال پاسخ کتبی شهرداری درباره عدم رعایت قانون منع مداخله کارکنان دولتی در معاملات دولتی نیز گفت: بیش از یک ماه از تذکرم درباره عدم رعایت قانون منع مداخله کارکنان در معاملات دولتی در معاونت حمل و نقل ترافیک به شهرداری تهران می گذرد، اما هنوز شهرداری تهران پاسخی نداده است.

حافظی درباره فعالیت تولید آسفالت در منطقه 18 توسط سازمان عمران شهرداری، اظهار کرد: خط 6 با پیگیری های کمیسیون سلامت شورا، تعطیل شده و خطوط 7 و 9 فعال هستند که خط 7 توسط محیط زیست ملزم به تعطیلی شده است که منتظر اقدام شهرداری هستیم و در مورد خط 9 نیز بایستی مجوزهای زیست محیطی به کمیسیون سلامت شورا ارائه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز