خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی:

نباید اجازه داد برخی بر روابط ایران و پاکستان تاثیر منفی بگذارند

هیاتی از روزنامه نگاران و اصحاب رسانه‌های مختلف پاکستان صبح امروز با سخنگوی شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، کیوان خسروی در این دیدار با اشاره به مشترکات فراوان فرهنگی، دینی، زبانی و تمدنی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان که موجب همگرایی راهبردی میان دو کشور شده است، تاکید کرد: مسائلی که موجب بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی و اقتصادی مردم دو کشور به ویژه در دو سوی مرزها می‌شود باید مورد توجه و پیگیری رسانه‌ها باشد.

وی افزود: افزایش سطح همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه‌های مختلف موجب تقویت سیاست‌ها و اقدامات مشترک در مقابله با تروریسم و ناامنی به ویژه در مرزها شده است و این روند با اطلاع‌رسانی‌های صحیح و مناسب می‌تواند تقویت شود.

معاون فرهنگی و ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی عنوان داشت: نباید اجازه داد برخی کشورها یا جریان‌های خارج از منطقه با فضاسازی رسانه‌ای و تبلیغاتی بر روابط خوب و راهبردی میان دو کشور تاثیر منفی بگذارند.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت: مهمترین اولویت در جهان اسلام مسئله فلسطین و اشغال سرزمین‌های اسلامی توسط رژیم صهیونیستی است و حوادث و برنامه‌های نظام سلطه برای گسترش ناامنی در منطقه نباید موجب غفلت از این اولویت شود.

خسروی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از درگیری‌های درون جهان اسلام ناشی از ناآگاهی ملت‌ها و در عین حال برنامه‌ریزی هدفمند کشورهای غربی برای تصویرسازی منفی از مسلمانان و اسلام‌هراسی است، تصریح کرد: مقابله با اسلام‌هراسی و معرفی چهره واقعی اسلام و همچنین روشنگری درباره موضوع اصلی جهان اسلام که فلسطین است، دو رسالت اصلی رسانه‌ها محسوب می‌شود.

همچنین در این دیدار اعضای هیات رسانه‌ای پاکستان با طرح دیدگاه و نظرات خود بر اهمیت گسترش روابط فی‌مابین و شناخت بیشتر مردم و رسانه‌های دو کشور تاکید کردند.

محمد علیرضا ادیب آقا سردبیر روزنامه آسوشیتدپرس پاکستان، سیدمحمد فخر حیات رییس گروه خبر روزنامه خیبر پختونخواه، محمد صدیق سردبیر روزنامه بلوچستان، نیان ابرار حسین طیب سردبیر محلی روزنامه پاکستان تودی، عدیل رضا سردبیر محلی روزنامه D.A.N.N و عبدالودود قریشی سردبیر روزنامه نی‌باکس پاکستان اعضای این هیات را تشکیل می دهند.

کد خبر : ۴۱۴۵۰۶