خبرگزاری کار ایران

اینفانتینو: اتفاقی که در کنگره AFC افتاد نشانه‌ای از دموکراسی بود

رئیس فیفا در واکنش به تعویق افتادن انتخابات شورای فیفا از سوی AFC گفت که این عمل نشانه‌ای از وجود دموکراسی است.

به گزارش ایلنا، کنگره فوق‌العاده کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) امروز (سه‌شنبه) در حالی در گوای هند و با شرکت نمایندگان فدراسیون‌ها و اتحادیه‌های عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد که اتفاق عجیبی افتاد. در این جلسه اعضای حاضر در این جلسه به هنگام رأی‌گیری با 42 رأی منفی در مقابل یک رأی مثبت، ادامه اجرای دستور جلسه این کنگره را که شامل انتخاب سه عضو جدید برای عضویت در شورای فیفا بود، جایز ندانستند. علی کفاشیان، نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران یکی از این کاندیداهاست. گفته می‌شود این حرکت اعضای AFC پاسخ اعتراض‌آمیزی به محرومیت کاندیدای قطری از سوی فیفا بوده است.

شیخ سلمان بن‌ابراهیم آل‌خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) پس از این جلسه که تنها 27 دقیقه به‌طور انجامید، در کنایه به فیفا گفت که کنفدراسیون فوتبال آسیا بار دیگر اتحادش را به جهانیان نشان و پیام خود را به طور واضح به اعضای خود و دیگر کنفدراسیون‌ها داد.

جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) هم در واکنش به این اتفاق در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «رویترز» گفت: به نظرم اتفاقی که امروز افتاد، نشانه‌ای از دموکراسی بود و به هر حال باید به آینده نگاه کرد. هنوز کار زیادی برای انجام دادن داریم.

 

کد خبر : ۴۱۴۴۴۱