خبرگزاری کار ایران

نعمت زاده اعلام کرد:

پرداخت تسهیلات به 10 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط

وزیر صنعت، معدن و تجارت از پرداخت 80 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 10 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در قالب طرح رونق تولید خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا، محمد رضا نعمت زاده  در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه با ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران با بیان این مطلب گفت: 4 هزار و 500 فقره از این تسهیلات در قالب طرح احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال و بقیه نیز به صورت مستقیم به 5 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی دیگر پرداخت شده است .و وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی ایشان  چکیده تجارب اقتصادی کشوربعد از انقلاب است و همه باید به طور جد برای اجرای درست آن تلاش کنیم.

وزیر صنعت معدن از همکاری و عملکرد بانک ها برای اعطای تسهیلات به واحد های صنعتی قدردانی کرد افزود: با وجود همه تلاش ها هنوز به شرایط مناسب نرسیدیم به طوری که  160 هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده برای پرداخت در این طرح در مجموع 4 درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک ها را شامل می شود.

محمد رضا نعمت زاده شرایط استان تهران را در بخش های مختلف منحصر بفرد خواند و گفت: 25 درصد صنایع و نیمی از منابع مالی کشور در این استان مستقر است که این امر نیاز ویژه با این استان را طلب می کند.

وی با بیان اینکه 40  درصد اشتغال صنعتی کشور مربوط به واحدهای کوچک و متوسط است و این واحدها بین 18 تا 19 درصد ارزش افزوده کشور را تامین می کنند افزود: پیش بینی می شود با این روند در مجموع 20 هزار واحد صنعتی تسهیلات دریافت کنند.

 

کد خبر : ۴۱۴۳۵۸