خبرگزاری کار ایران

از آغاز فعالیت کارگروه رونق تولید در گیلان؛

بهره‌مندی 280واحد تولیدی از دو هزار و 213 میلیارد ریال تسهیلات

نماینده ویژه استاندار گیلان در اجرای قانون رفع موانع تولید از پرداخت تسهیلات به 280 واحد کشاورزی و صنعتی کوچک و متوسط در استان خبر داد و گفت: در مجموع به این واحدها، دو هزار و 213 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدحسین اصغریان در پنجاه و دومین جلسه کارگروه تخصصی رفع موانع تولید بر رشد افزایشی و سرعت بخشی در اجرای مصوبات کارگروه رفع موانع تولید و کارگروه رونق در گیلان تأکید کرد و گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان و قابلیت ارتقاء سهم گیلان در ایجاد اشتغال و تولید، شایسته است تمامی مدیران تلاش خود را برای نیل به این امر مهم مبذول دارند.

وی بر لزوم توجه در رعایت دقت و سرعت اجرای قوانین تأکید کرد و گفت: باید ضمن سرعت بخشی به اجرای قوانین، سه اصل رعایت امانت، دقت و صحت به طور جدی رعایت شود.

اصغریان با اشاره به تأکید استاندار گیلان برای کسب رتبه‌های نخست گیلان در اجرای موفق این کارگروه در سطح کشور، تصریح کرد: انتظار است بانک‌ها کماکان تلاش بیشتری در ارائه تسهیلات رونق تولید داشته باشند.

علی منتظری دبیرکارگروه رفع موانع تولید در ادامه این جلسه از ثبت 3584 مورد تقاضای دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب خبر داد و افزود: از این میزان 2667 مورد مربوط به حوزه جهادکشاورزی و 917 مورد مربوط به بخش صنعت و معدن استان است.

وی  با بیان بررسی1765 مورد از این تقاضاها از تصویب پرداخت تسهیلات به 1283 مورد از آنها در کارگروه تسهیلات رونق تولید خبر داد و گفت: تاکنون 799 مورد از این مصوبات برای پرداخت تسهیلات توسط سرپرستی های استانی به شعب بانک‌ها ارجاع شده است.

وی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون با برگزاری52 جلسه اصلی و 383 جلسه فرعی کارگروه رفع موانع تولید در مجموع 695 مصوبه برای حل مشکلات مختلف واحدهای تولیدی در بخش‌های تأمین اجتماعی، امور مالیاتی، محیط زیست و منابع طبیعی، استمهال و تقسیط مجدد بدهی‌های بانکی و ... در قالب اجرای قانون رفع موانع تولید در گیلان نهایی شده است.

گفتنی است در پنجاه و دومین جلسه کارگروه تخصصی رفع موانع تولید، مشکلات 5 واحد تولیدی کشاورزی، صنعتی و معدنی بررسی و مصوبات برون رفت از موانع تولید صادر شد.

کد خبر : ۴۱۴۱۸۳